یاسر اشتاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رگبار متناوب باران همراه با بارش تگرگ و رعد و برق و وزش باد شدید از  اواخر وقت امروز آغاز می‌شود و تا اواخر وقت یکشنبه ادامه دارد.

وی اضافه کرد: احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی‌شدن رودخانه‌ها، احتمال سقوط اشیا در اثر وزش باد دور از انتظار نیست و لازم است تا شهروندان در ترددهای خود در نظر بگیرند.

وی اظهار کرد: انجام اقدامات به‌موقع در خصوص آبگرفتگی معابر شهری و اجتناب از تردد در حاشیه رودخانه‌ها از ضرورت روزهای آتی در آذربایجان‌غربی است.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین میزان بارندگی از شهرهای شمالی استان گزارش شده و شوط با سه میلی‌متر پرباران‌ترین شهر بود.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته نیز شاهد وزش باد در آذربایجان‌غربی بودیم به طوری که سرعت وزش باد در ارومیه به ۲۵ کیلومتر درساعت و در اشنویه به ۶۰ کیلومتر در ساعت رسید.

اشتاد با اشاره به دمای هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته اظهار کرد: دمای هوای ارومیه بین ۱۲ و ۲۲ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود و شهرستان چالدران با پنج درجه سانتی‌گراد بالای صفر سردترین شهر استان گزارش شد.

آذربایجان‌غربی بر اساس پیش‌بینی‌های کارشناسان هواشناسی استان تا روز یکشنبه هفته بعد شاهد بارش باران و توام با تگرگ است.

این استان سالانه بر اثر بارش تگرگ و رگبارهای بهاره دچار خسارتهای فراوانی در بخش کشاورزی می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.