اردلان محمدپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با ورود امواج ناپایدار از چند روز گذشته بارش باران به صورت پراکنده در بیشتر مناطق استان گزارش شده که بیشترین بارش شبانه روز گذشته در شاهین دژ ثبت شد.
وی اضافه کرد: در این مدت بارش ها در تکاب 1.9 میلی متر، سلماس 1.8 میلی متر، سردشت 1.4 میلی متر و در مهاباد کمتر از یک میلی متر بود.
وی افزود: فعالیت این امواج در آذربایجان غربی به صورت رگبار باران، رعد و برق و وزش باد گاهی شدید تا پایان هفته ادامه می یابد که در مناطق مرتفع و مستعد استان نیز احتمال بارش تگرگ وجود دارد.
محمدپور افزود: در شبانه روز گذشته چالدران با دمای چهار درجه سانتی گراد بالای صفر سردترین شهر و پلدشت نیز با دمای 25 درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین منطقه استان بود.
رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در 24 ساعت گذشته دمای هوای ارومیه بین 9 و 21 درجه سانتی گراد بالای صفر و دمای هوای مهاباد نیز بین 12 و 24 درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی از استان های شمال غربی کشور بوده که در منطقه ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود 340 میلی متر است.
آب و هوای آذربایجان غربی سرد و کوهستانی است؛ بارش ها در این استان از آبان ماه شروع می شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می یابد.
3020/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.