اردلان محمدپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با ورود یک سامانه بارشی از روز گذشته به آذربایجان غربی، بارش باران در بیشتر مناطق استان شروع شد که در این مدت بیشترین بارش در شهرستان خوی به ثبت رسید.
وی اضافه کرد: در این مدت بیشترین بارش های استان بعد از خوی در چایپاره به میزان 22 میلی متر، پیرانشهر 10 میلی متر، سردشت 9 میلی متر و در مهاباد 3.2 میلی متر ثبت شده است.
محمدپور افزود: در شبانه روز گذشته حداقل دمای استان به طور میانگین سه درجه سانتی گراد کاهش یافته و این روند کاهش دمای هوا تا روز چهارشنبه تداوم خواهد داشت.
رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: از امروز فعالیت این سامانه بارشی کمتر می شود و از روز دوشنبه فعالیت آن در استان تشدید شده و فعالیت آن با بارش رگباران باران، رعد و برق و وزش باد همراه خواهد بود.
محمدپور اضافه کرد: در شبانه روز گذشته چالدران، ارومیه و ماکو با دمای صفر درجه سانتی گراد سردترین شهرها و میاندوآب با حداکثر دمای 17 درجه سانتی گراد گرم ترین نقطه استان بود.
وی گفت: در این مدت دمای هوای ارومیه بین صفر و 15 درجه سانتی گراد و هوای مهاباد نیز بین چهار و 16 درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان بود.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی در منطقه کوهستانی شمال غرب کشور واقع شده و میانگین بارندگی سالانه آن حدود 340 میلی متر است؛ بارش ها در این استان از آبان ماه شروع می شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می یابد.
3020/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.