مهدی صابری روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: آبگرفتگی معابر، بالاآمدن آب رودخانه‌ها و احتمال سیلاب، لغزندگی جاده‌های کوهستانی مهمترین اثر این سامانه بارشی است.

وی اضافه کرد: رعد و برق و بارش برف در ارتفاعات به ویژه در نوار غربی استان بین ۲۰ تا ۴۰ میلیمتر تا اواخر وقت چهارشنبه نیز پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود تا شهروندان با فاصله گرفتن از رودخانه‌ها، مسیل‌ها، اجتناب از سفرهای غیرضروری و احتیاط در جاده ها از خطرهای ناشی از این مخاطرات دوری کنند.

رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی بیان کرد: اتخاذ تمهیدات لازم برای مهار سیلاب احتمالی و اجتناب از کوهنوردی و تردد در ارتفاعات نیز باید مورد توجه هم استانی‌ها باشد.

صابری با اشاره به اینکه دمای استان امروز تغییری ندارد، اظهار داشت: از روز چهارشنبه کاهش دما و وزش باد در استان رخ می‌دهد.

وی با اشاره به دمای هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته نیز بیان کرد: در این مدت پلدشت با ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین و چالدران با یک درجه سانتی گراد بالای صفر سردترین شهر آذربایجان‌غربی بود.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته دمای ارومیه نیز بین ۶ و ۱۸ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

آذربایجان‌غربی استانی کوهستانی با آب و هوای سرد است، بارش باران در این استان از اواخر شهریور ماه آغاز و تا اوایل خرداد ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.