قاسم امینی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هشت نفر از کارشناسان بهداشت حرفه‌ای در قالب تیم‌های ۲ نفری آموزش این کارگران و کارمندان شاغل در کارگاه‌های صنفی، کارخانجات، معادن، پتروشیمی و را بر عهده داشتند.

وی ادامه داد: علاوه بر آموزش در این مدت بازدید و نظارت مستمر بر فعالیت واحدهای صنفی مختلف، پمپ بنزین‌ها، کارگاه‌های صنفی و کارخانه‌ها و معادن این شهرستان با هدف پیشگیری و کنترل ویروس کرونا انجام شده است و این نظارت با توجه به بازگشایی بازار با جدیت بیشتری همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: بیش از ۹۳۰ کارگاه، کارخانه و معادن مورد پایش بازرسان قرار گرفته که شامل ارزیابی انجام گندزدایی در محیط کار، نظارت بر فرآیند انجام فعالیت کارشناسان بهداشت حرفه‌ای شاغل در کارخانجات، ارزیابی غربالگری بیماری کرونا در کارخانه‌ها و کارگاه‌های صنفی و معادن و ارزیابی انجام معاینات شغلی بعد از غربالگری توسط کارکنان این اداره انجام شده است.

 مدیر بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت مهاباد اظهار داشت: در ارزیابی غربالگری بیماری کرونا تعداد ۱۷ مورد بیمار مشکوک به کووید-۱۹ به مرکز ۱۶ ساعته جهت انجام معاینه ارجاع داده شده و ۶ کارگاه صنفی و کارخانه به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در صنایع و کارگاه‌های کوچک به مراجع قضایی جهت برخورد قانونی با متخلفین معرفی شده است.

امینی از شهروندان و مسافران خواست در صورت مشاهده عرضه مواد غذایی غیربهداشتی، موضوع را از طریق تلفن مستقیم واحد سلامت محیط کار شهرستان مهاباد یا سامانه تلفن رایگان ۱۹۰ اعلام کنند تا کارشناسان مربوطه در کوتاه‌ترین زمان بررسی‌های لازم را انجام دهند.

با توجه به اهمیت کنترل عوامل شغلی و مرتبط با کار در پیشگیری و کاهش بار بیماری ناشی از ویروس کرونا، بسیج بهداشت حرفه‌ای در این زمینه با تاکید بر صیانت تمامی کارکنان اعم از کارگران، کارمندان اداری، مدیران، ناظران و به ویژه کادر بهداشتی و درمانی، برنامه تشدید نظارت بهداشت حرفه‌ای را به اجرا گذاشته است.

به گزارش ایرنا، مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است، ۶ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی و چهار هزار و ۶۳ مرکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی در این شهرستان فعالیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.