مسعود ملکی روز چهارشنبه در دومین ستاد شهرستانی مقابله با کرونا در سال‌جاری  تاکید کرد: مبادی ورودی شهرستان بروجن از سمت مبارکه و زرین‌شهر استان اصفهان با همکاری دستگاه‌های مختلف بیشتر از قبل کنترل می‌شود.

وی افزود:در این طرح با استفاده از حفاظ جاده‌ای در محورهای ارتباطی یاد شده، مسیرهای انحرافی ایجاد شده و ضمن کنترل تردد، احراز هویت، پایش سلامت و تداوم تردد خودروهای با پلاک چهارمحال و بختیاری، از ورود مسافران و خودروهایی با پلاک‌های غیربومی به داخل بروجن جلوگیری خواهد شد.

وی یادآور شد: تعطیلی بازار بروجن و اصناف غیرضروری شهرستان بروجن تا ۱۵ فروردین‌ماه سال‌جاری تمدید شده است.

فرماندار بروجن اظهار داشت: در این طرح نانوایی‌ها، عرضه‌کنندگان مواد پروتئینی، مراکز عرضه مواد غذایی، فروشندگان محصولات بهداشتی و درمانی، مکانیکی‌ها و آپاراتی‌ها باید به‌صورت شیفت‌بندی و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به مردم خدمات‌رسانی کنند.

وی گفت: گروه‌های بازرسی متشکل از صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، شبکه بهداشت و درمان و اداره نظارت بر اماکن عمومی شهرستان بروجن بر روند اجرای این طرح نظارت می‌کنند.

ملکی تاکید کرد: البته در این طرح نظارت بر فعالیت نانوایی‌ها، جایگاه‌های سوخت بنزین و گاز برای رعایت موازین بهداشتی بیشتر خواهد شد.

وی افزود: تمامی شهرداران و دهیاران شهرستان بروجن موظفند اقدامات لازم برای گندزدایی و ضدعفونی معبرهای عمومی را با جدیت در شهرها و روستاها انجام دهند.

فرماندار بروجن تصریح کرد: تا زمان ریشه‌کنی ویروس کرونا با برهم‌زنندگان آسایش و آرامش روانی مردم و عاملان ترویج شایعه و تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی برخورد خواهد شد.

وی با تشکر از همراهی و مشارکت مردم شهرستان بروجن برای جلوگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا یادآور شد: محدودیت‌های اعمال شده در راستای حفظ سلامت مردم و تلاش برای قطع زنجیره انتقال این ویروس است.

ملکی اظهار داشت: تا زمان ریشه‌کنی ویروس کرونا، با افراد و واحدهای صنفی متخلف و عاملان تهدید کننده بهداشت و سلامت عمومی برخورد می‌شود.

ویروس جدید کرونا کووید ۱۹ نام دارد، این ویروس اکنون به بسیاری از کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و لغو سفرهای غیرضروری و اجتماعات، نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.