مرید شیخی شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پلدختر اظهار داشت: شورای تامین و سلامت شهرستان در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، تصمیم گرفت  تمام صنوف به جز فروشگاه های مواد غذایی، بهداشتی و مغازه‌هایی که فعالیت آنان برای رفاه شهروندان ضروری است، تا اطلاع ثانوی تعطیل شوند.

وی با بیان این که مصوبه ستاد شهرستانی مبارزه با کرونا برای تمام افراد لازم الاجرا است افزود: چنانچه متصدیان و صاحبان صنوف تمکین نکنند، برابر قوانین و به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی با همکاری نیروی انتظامی و توسط اداره صنعت و معدن و تجارت برخورد و اقدام به پلمپ مغازه های آنها خواهد شد.

دادستان پلدختر گفت: تمام اصناف و بازاریان با درک شرایط حساس کنونی کشور در قطع زنجیره شیوع و انتقال بیماری کرونا نسبت به تعطیلی واحدهای صنفی خود همکاری و همراهی لازم را با اداره صمت و نیروی انتظامی داشته باشند.

وی باهشدار به اصنافی که از مصوبه ستادمبارزه با کرونا سرپیچی کنند، افزود: متاسفانه تعداد اندکی از مغازه داران از مصوبه شورای تامین و سلامت شهرستان تمکین نکردند که دستگاه قضا اقدام به پلمب مغازه های آنان کرد.

شیخی یادآورشد: مغازه‌هایی که پلمب شدند تحت هیچ عنوانی حق فک پلمپ را ندارند ،در غیر این صورت بر اساس ماده ۵۴۳ قانون مجازات اسلامی با آنها برخورد می شود.

وی افزود: برای حسن اجرای مصوبه ستاد مبارزه با کرونا، تیمی  متشکل از دادستانی، نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و اداره صمت  تشکیل شود و در صورت مشاهده عدم تمکین در رعایت این قانون ، با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.

دادستان پلدختر با بیان این که دستگاه قضایی با محتکران اقلام بهداشتی برخورد می کند گفت: با کسانی که اقدام به احتکار و گرانفروشی محصولات بهداشتی به ویژه دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی کنند، به طور قطع برخورد خواهد کرد.

وی از شهروندان خواست درصورت مشاهده ،موارد را  اطلاع دهندتا با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد و دادستانی به عنوان مدعی العموم مطالبه گر خواست شهروندان است و درصورت کشف هرگونه احتکارو یا گرانفروشی با تضییع کنندگان حقوق عامه و اخلالگران نظام اقتصادی برخورد شدید می کند.

شیخی ،با بیان این که، عقد قرارداد واحدهای مسکونی به افراد غیربومی در پلدختر توسط مشاوران املاک ممنوع است یادآور شد:در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مشاوران املاک شهرستان اجازه هر گونه اجاره و یا رهن خانه به افراد غیربومی را ندارند در صورت مشاهده دادستانی با آنها برخورد می کند.

دادستان پلدختر با بیان این که هدف ما پیشگیری از بیماری کرونا است گفت: انتظار می رود مردم برای پیشگیری از ابتلای کرونا به هشدارهای لازم توجه، موارد و توصیه های بهداشتی را رعایت و در مکان های پرتردد خودداری و در خانه بمانند زیرا بهترین روش مصون ماندن از این بیماری در خانه ماندن است و دستگاه های متولی را در موفقیت بیشتر برای مقابله بهتر و موثرتراز این بیماری یاری دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.