معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این طرح با هدف مراقبت بهداشت مواد غذایی و آب شرب در سطح استان اعم از مناطق شهری و روستایی تا نیمه فروردین ماه آینده و پایان سفرهای نوروزی انجام می شود.
رسول انتظارمهدی اظهار کرد: افزون بر 300 بازرس بهداشت محیط و تیم های بازرسی بر روند انجام طرح بسیج سلامت نوروزی نظارت دارند.
وی بیان کرد: در ایام نوروز مراکز بهداشتی و نظام سلامت به طور کامل آماده ارائه خدمات به مردم هستند و مسائل را به صورت جدی بررسی می کنند.
وی افزود: به علت کمبود نیروها، گستردگی شهرها و تعداد زیاد مراکز عرضه امکان بازرسی کامل وجود ندارد و مردم باید در زمینه تهیه مواد غذایی به عنوان ناظر بهداشتی و مراقبان سلامت عمل کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی اضافه کرد: مردم باید دقت بسیاری داشته باشند تا محصولات مناسب و مفید را خریداری کنند و محصولات دارای شرایط 9 گانه بهداشتی باشند.
وی از شهروندان و مسافران خواست تا به اصالت جنس، تاریخ انقضا و تاریخ تولید دقت کرده و از وسایل بسته بندی شده فروشگاههای معتبر خرید کنند تا از مسمومیت های غذایی در امان باشند.
انتظار مهدی گفت: شهروندان می توانند در صورت نیاز با سامانه 190 مراکز دانشگاه علوم پزشکی تماس گرفته و مشکل خود را در خصوص مواد غذایی توزیعی مطرح کنند.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی به مدد فعالیت کارشناسان بهداشت محیط و نیز بازرسان دانشگاه علوم پزشکی در نوروز 96 آذربایجان غربی جزو استان های برتر در حوزه بهداشت غذایی انتخاب شد.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.