به گزارش ایرنا ایرج شجاعی روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی ترافیک مهاباد افزود: عمده عوامل تصادف های داخل شهری بی توجه به جلو، رعایت نکردن فاصله طولی و استفاده از دنده عقب است.
وی اظهار کرد: تعداد تصادف های جرحی داخل شهر 24 درصد افزایش یافته و امسال 127 نفر در این زمینه مجروح شده اند.
شجاعی با بیان اینکه 73 مورد تصادف خسارتی در داخل شهر اتفاق افتاده است، گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه پارسال 47 درصد کاهش را نشان می دهد.
فرماندار مهاباد با اشاره به بار ترافیکی سه راهی دارلک و ورودی جاده ارومیه - مهاباد، گفت: با برنامه ریزی انجام شده و توافق پلیس راه آذربایجان غربی طرح فوری تعریض این سه راهی تا قبل از 25 اسفند به اتمام می رسد.
سرهنگ احمدعلی کاظمی، رئیس اداره راهنمایی و رانندگی مهاباد نیز در جلسه شورای ترافیک با اشاره به نزدیک شدن به ایام نوروز و گردشگرپذیر بودن شهرستان، افزود: افزایش 37 درصدی تعداد مسافران این شهرستان نسبت به سال قبل پیش بینی شده است.
رئیس اداره راهداری و حمل نقل جاده ای مهاباد نیز در این جلسه گفت: راهدارخانه ها در جاده های مواصلاتی سطح شهرستان به تجهیزات مورد نیاز در مواقع ضروری مانند اتاق های اضافه و جیره غذایی برای مسافران جامانده بین راهی مجهز شده است.
کریم عبدالله پوری ادامه داد: مکانیک های سیار خودرو بصورت شبانه روزی در داخل جاده های ارتباطی تردد می کنند و در صورت بروز مشکلات احتمالی برای مسافران و خودروها خدمات اولیه را انجام خواهند داد.
وی همچنین در خصوص شست و شوی علائم رانندگی برای افزایش دید رانندگان، تعویض گارد ریل ها و تامین روشنایی جاده ها، گفت: با مکاتبات انجام شده برای مرمت و بازسازی امکانات و تجهیزات بین راهی و جاده ای، در حال حاضر در مرحله عملیاتی رفع این موارد هستیم و تلاش می کنیم کمترین ترافیک در جاده های ارتباطی به وجود آید.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت از شهرهای گردشگرپذیر شمالغرب کشور است که در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
3093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.