به گزارش ایرنا، عبارت معروف 'گم شدن شتر با بارش'، مصداقی است که در مورد این کوچه صدق می کند، نفس ها در این کوچه حبس و پاها سست می شود، گویی اعصاب آدمی را سوهان زده باشند.
چند نهاد بسیار شلوغ با مراجعه کنندگان متفاوت در این کوچه مستقر است که دادگستری، ثبت اسناد و پزشکی قانونی، معروفترین آنهاست.
اضافه کنید به اینها وجود یک مهد کودک و چندین واحد تجاری و خوابگاه دانشجویان علوم پزشکی یزد که اوضاع را پیچیده تر کرده است.
مهمترین معضل این کوچه، توقف خودروها در سرتاسر آن و بی میلی برخی از رانندگان به انتقال خودرو خود به پارکینگ منتهی به محل ورودی کوچه است.
شاید مراجعه کنندگان این کوچه فقط در ساعات اداری در این محل حاضر باشند اما پارک خودروها شبانه روزی و 24 ساعته است و گویی تمامی ندارد.
ساعت حدود 10 تا 12 قبل از ظهر که اوج شلوغی این کوچه محسوب می شود جای سوزن انداختن نیست، مراجعه کنندگانی را می بینی که هر یک پرونده یا پوشه ای زیر بغل زده و با سرعت در حال ورود به کوچه یا خروج از آن هستند.
عده معدودی از این مراجعه کنندگان حاضر به بردن خودرو خود به پارکینک و پرداخت فقط یکهزار تومان بابت آن نیستند و به همین دلیل خودرو را به داخل کوچه آورده و علاوه بر دو طرف کوچه، صفی از خودروها در وسط کوچه نیز مشاهده می شود که همین عامل ترافیک و ایجاد مزاحمت برای کسانی است که در این محل ساکن یا مشغول فعالیت هستند.
نکته قابل توجه اینکه کسانی که روزانه به این کوچه می ایند متفاوت هستند و هیچ کس دوبار نمی آید اما ساکنان این کوچه، همیشگی هستند و هر روز با تردد انواع و اقسام خودروهای رنگین سر و کار دارند که ماشین خود را در جلوی محل کار و اشتغال آنها پارک کرده و ایجاد مزاحمت می کنند.
خبرگزاری ایرنا مرکز یزد هم در انتهای این کوچه واقع شده و بنا بر دلایل ذاتی رسالت خود، باید در مواقع مقتضی، در حوزه های خبری حاضر باشد اما امان از برخی رانندگان بی خیالی که احساس مسوولیت نمی کنند و با پارک خودرو در مقابل این مرکز، مانع ورود و خروج خودروهای خبرنگاران می شوند.
رانندگان خودروهایی که درست روبروی دفتر این خبرگزاری پارک می شود ظاهرا تابلو بزرگ ایرنا را که فقط در چند متری آنها نصب شده نمی بیینند، شاید هم نمی خواهند ببینند!.
یکی از خبرنگاران ایرنا که دل پرخونی از این وضعیت دارد می گوید: صدها بار به مراجعان برای پارک نکردن خودرو جلوی درب ورودی خبرگزاری تذکر داده ایم ولی هر روز این موضوع تکرار می شود.
به گفته وی با وجود قول راهنمایی و رانندگی و مسئولان ارشد نیروی انتظامی و دیگر مسئولان استان، برای حل این مشکل، متاسفانه این معضل همچنان به قوت خود باقیست.
وی اظهار داشت: وقتی ماموری هم در این کوچه حاضر می شود خودرو های اطراف کوچه را جریمه و یک خود را هم با جرثقیل به پارکینگ منتقل می کند و این تمام کاریست که راهنمایی و رانندگی یزد انجام می دهد.
مسوولان ارشد استان، نیروی انتظامی و همچنین شهرداری یزد باید برای حل معضل ترافیک و شلوغی این کوچه، طرحی نو در اندازند.
1968/6197 یادداشت:محمودرضا رحمانی**انتشار:محمدحسین فلاح
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.