به گزارش روز دوشنبه ایرنا از مرکز اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ محسن ناصری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سامانه 120 به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در خصوص حوادث رانندگی ، گره‌های ترافیکی و... در مسیر تردد زائران است.
وی با اشاره به راه اندازی 100 پارکینگ در سطح شهر مهران گفت: این پارکینگ ها ظرفیت 100 هزار خودرو را دارند.
وی با تاکید بر پارک خودرو در پارکینگ های مجاز یادآور شد: زائران بایستی برای پارک خودرو از پارکینگ های شناسنامه دار استفاده کنند، در غیر این صورت خودروهایی که در سطح شهر مهران پارک شده باشند به پارکینگ ها منتقل و صاحبان آنها نیز در آخر متحمل پرداخت هزینه حمل نیز خواهند شد.
ناصری با اشاره به اجرای محدودیت های ترافیکی در سطح شهر مهران از مردم ، زائران و سازمان های دولتی و غیر دولتی خواست، برای تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به زائران از ترددهای غیرضروری در پایانه مرزی مهران خودداری کنند.

** سازماندهی یگان جمع آوری زائران غیر مجاز در ایلام

جانشین انتظامی استان با بیان اینکه ملاک خروج از پایانه مرزی مهران گذرنامه و روادید معتبر است، گفت: یگان جمع آوری زائران غیر مجاز در استان راه اندازی و بکارگیری شده است.
سرهنگ حسن کاظمی افزود: افرادیکه ویزا و گذرنامه معتبر ندارند به مرز مراجعه نکنند چرا که پلیس از خروج آن ها جلوگیری خواهد کرد.
وی افزود: برای کنترل زائران غیر مجاز چند لایه کنترلی در شهر ایلام تشکیل داده ایم و از ابتدای پل زائر تا پایانه مرزی مهران نیز پنج گیت طراحی که از ورود زائران فاقد مدارک قانونی جلوگیری می کند.
جانشین انتظامی استان ایلام در ادامه به استقرار 120 دستگاه دوربین در محورهای مواصلاتی استان اشاره کرد و گفت: این دوربین ها در طول مسیر ، حرکات و تخلفات رانندگان را ثبت و برای تخلف آن ها جریمه صادر می کند.
وی اضافه کرد: با برنامه ریزی های انجام شده به ازای هر نوع ترافیک روان، نیمه سنگین و سنگین اقدامات لازم جهت سهولت سفر زائران اربعین حسینی (ع) در محورهای مواصلاتی استان اندیشیده شده است.
سرهنگ کاظمی با اشاره به سازماندهی 37 تیم نامحسوس در محورهای مواصلاتی استان تا پایانه مرزی مهران تاکید کرد: 47 ایستگاه موقت پلیس نیز با امکانات و نیروی مناسب راه اندازی و آماده خدمات رسانی به زائران ابا عبد..الحسین (ع) است.
وی یادآور شد: 50 گشت موتوری و 10 دسته ویژه برخورد با حوادث احتمالی در استان راه اندازی و بکار گیری شده اند.
جانشین انتظامی استان ایلام اظهار کرد: امسال با برنامه ریزی های انجام شده 100 پارکینگ با ظرفیت پارک 100 هزار خودرو در پایانه مرزی مهران طراحی که بین آنها از لحاظ قیمت و کیفیت تفاوتی وجود ندارد.
وی اظهار کرد: زائران عزیز پس از اخذ گذرنامه و روادید معتبر بر اساس تقسیم بندی های انجام شده به مرزهای مربوطه مراجعه و استان هایی که در روادید آن ها مرز مهران ذکر شده است، قبل از ورودی شهر، خودروی خود را در پارکینگ های مشخص شده پارک کنند.
سرهنگ کاظمی گفت: زائران عزیز بدون گذرنامه و روادید معتبر به پایانه مرزی مهران مراجعه نکنند و در طول مسیر از عجله و شتاب زدگی خودداری و در صورت احساس خستگی در توقفگاه های پیش بینی شده استراحت و بعد از آن ادامه مسیر دهند.
دریافت و انتشار: حسن کهزادیان
6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.