رسول انتظار مهدی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی روز سه شنبه در مراسم برگزاری مانور ابتدایی این طرح گفت: این طرح با هدف مراقبت بهداشت مواد غذایی و آب شرب در سطح استان اعم از مناطق شهری و روستایی انجام می شود.
وی اظهار کرد: 371 بازرس بهداشت محیط و 28 اکیپ شامل 84 نفر بر روند انجام طرح بسیج سلامت نوروزی نظارت دارند.
وی بیان کرد: در ایام نوروز مراکز بهداشتی و نظام سلامت به طور کامل آماده ارائه خدمات به مردم هستند و مسائل را به صورت جدی بررسی می کنند.
وی افزود: به علت کمبود نیروها، گستردگی شهرها و تعداد زیاد مراکز عرضه امکان بازرسی کامل وجود ندارد و مردم باید در زمینه تهیه مواد غذایی به عنوان ناظر بهداشتی و مراقبان سلامت عمل کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی اضافه کرد: مردم باید دقت بسیاری داشته باشند تا محصولات مناسب و مفید را خریداری کنند و محصولات دارای شرایط 9 گانه بهداشتی باشند.
وی از شهروندان و مسافران خواست تا به اصالت جنس، تاریخ انقضا و تاریخ تولید دقت کرده و از وسایل بسته بندی شده فروشگاههای معتبر خرید کنند تا از مسمومیت های غذایی در امان باشند.
انتظار مهدی گفت: شهروندان می توانند در صورت نیاز با سامانه 190 مراکز دانشگاه علوم پزشکی تماس گرفته و مشکل خود را در خصوص مواد غذایی توزیعی مطرح کنند.
در حاشیه مانور بسیج سلامت نوروزی مسئولان نهادهای مختلف استان و معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی از 80 تن مواد غذایی فاسد کشف شده توسط بازرسان دانشگاه علوم پزشکی ، خدمات بهداشتی و درمانی استان که در 10 روز گذشته در مرکز جامع سلامت شهری استاد شهریار ارومیه در معرض دید گذاشته شده بود، بازدید کردند.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی به مدد فعالیت کارشناسان بهداشت محیط و نیز بازرسان دانشگاه علوم پزشکی در نوروز 95 توانست در ارتباط با نظارت بر مراکز تهیه و توزیع و نمونه برداری میکروبی آب رتبه اول کشوری را کسب کند.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.