انور بیادار روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: نیروهای هلال‌احمر در تمامی ورودی‌های چهارگانه این شهرستان‌ مستقر و اقدام به غربالگری مسافران ورودی به این شهرستان کرده و افراد مشکوک را به مراکز درمانی اعزام می‌کنند.

وی با بیان اینکه از ابتدای شروع طرح تاکنون ۳۸ هزار و ۹۴۰ دستگاه خودرو به منظور تب‌سنجی سرنشینان آن متوقف شده‌اند، افزود: طرح ملی پایش و غربالگری بیماری کرونا توسط ۲۰۸ نفر نیروی عملیاتی در مبادی شهر بوکان اجرا و عملیات غربالگری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از مجموع افراد پایش شده ۱۵۰ نفر مشکوک به علایم کرونا از جمله تب بالا بوده‌اند که از این افراد نیز ۷۰ نفر به شبکه بهداشت و درمان جهت مداوا ارجاع داده شده‌اند.

وی با بیان اینکه هر روز در سه شیفت کاری امر پایش توسط نیروهای هلال احمر انجام می‌شود، اضافه کرد: هلال احمر این شهرستان علاوه بر پایش مسافران و افراد عبوری از مبادی شهرستان اقدام به توزیع ۷۱۵ عدد ماسک، ۵۳۰ جفت دستکش و ۵۵ عدد محلول ۲۵۰ میلی ضدعفونی در میان خانواده‌های مرحوم و کم برخوردار توزیع شده است.

رییس هلال احمر بوکان با اشاره به تجهیز و راه‌اندازی نقاهتگاه بیمارستان قدیم و سالن شهدای حرم این شهرستان نیز افزود: ۲۱ نفر داوطلب پرستار و ۱۰۰ تخته پتو اهداء شده است.

«بیادار»، با تاکید بر رعایت بهداشت فردی توسط مردم، اضافه کرد: مردم در خانه مانده و از حضور در اماکن عمومی تا قطع زنجیره کرونا خوداری کنند تا بتوان از انتقال ویروس کرونا جلوگیری کرد.

یک هزار و ۳۴۹ نفر در شهرستان بوکان عضو هلال احمر هستند که ۷۵۴ نفر آن عضو سازمان جوانان و ۵۹۵ نفر دیگر عضو سازمان داوطلبان هستند که از میان این افراد ۱۱۳ نفر به عنوان نجاتگر در عرصه پاسخگویی به حوادث اجتماعی فعال هستند.

بیماری کرونا قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.