حسن اصفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون ۶۴۹ مورد مشکوک به ویروس کرونا شناسایی شدند که از این تعداد ۱۴۹ به دانشگاه علوم پزشکی استان و مراکز درمانی معرفی و مابقی این افراد به شهرهای خود بازگرداننده شدند.
وی اظهار داشت : افراد مشکوک به ویروس کرونا به پزشکان دانشگاه علوم پزشکی معرفی و اگر با معاینه نتیجه مثبت اعلام شود قرنطینه خواهند شد.
اصفی تاکید کرد:  با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، جمعیت هلال احمر در استان از اولین روزهای شیوع فعالیت‌های خود را آغاز و همچنان ادامه دارد.
وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر استان در ۲ بخش غربالگری ویروس کرونا و امداد و نجات مشغول فعالیت است،افزود: فعالیت های جمعیت هلال احمر استان در ستاد مبارزه با ویروس کرونا شامل برپایی ۲۶ پست غربالگری ، تب سنجی و آموزش همگانی و همچنین توزیع اقلام بهداشتی به شهروندان است.
این مسوول اضافه کرد: در حوزه درمان ۳۶ نفر از پزشکان و پرستاران  جمعیت هلال احمر استان به صورت داوطلبانه برای کمک به کادر درمانی استان معرفی شدند.
اصفی ادامه داد: همچنین در حوزه حساس سازی و آموزش همگانی اعضای جوانان جمعیت هلال احمر استان در همه شهرهای استان با ایجاد پویش‌های اجتماعی در حال ارائه خدمات به مردم و آموزش برای مقابله با ابتلا به ویروس کرونا هستند.
وی تصریح کرد: توزیع اقلام بهداشتی در بسیاری نقاط توسط نیروهای داوطلب و جوانان نیز در حال انجام است و همچنین تلاش شده بسیاری از معابر و نقاط حاشیه در سطح شهرهای استان را پاکسازی و ایمن سازی کنند.
اصفی با بیان اینکه بسیاری پایگاههای امداد و نجات جاده ای را با پست غربالگری اشتباه می گیرند ،خاطرنشان کرد: اقدامات عنوان شده علاوه بر فعالیت‌های همیشگی جمعیت هلال احمر است که در حال امدادرسانی در حوادث جاده‌ای و سایر سوانح نیز هستیم و هیچکدام از خدمات قبلی خود را به مردم متوقف نکردیم.
مدیرعامل هلال احمر استان قزوین تصریح کرد:نجاتگران هلال احمر قزوین با حضور شبانه روزی در ۱۶ پایگاه ثابت و پنج پایگاه موقت و یک پایگاه کوهستانی با تجهیزات کامل در اجرای طرح امداد نوروزی در خدمت مردم هستند.
وی از امدادرسانی به مسافران در راه مانده بر اثر بروز برف و کولاک در ۲۴ ساعته گذشته خبر داد و گفت: با توجه به بارش برف ، برودت دما و وزش باد در روزهای گذشته  ۱۸۰ نیروی عملیاتی مستقر در پایگاه های بین شهری و تیم واکنش سریع استان در قالب ۷۸ تیم به وضعیت آماده باش کامل درآمدند.
اصفی افزود: طی این مدت  در برخی از نقاط روستایی و محورهای کوهستانی آوج و گردنه هجیب ۲۳۱ نفر در برف و کولاک گرفتار شده بودند که امدادگران به یاری آنها شتافتند.
وی ادامه داد: در عملیاتهای امدادرسانی انجام شده ۶۳ نفر از حادثه دیدگان ناشی از برف و کولاک در پایگاههای بین شهری جمعیت هلال احمر استان اسکان یافتند.

تاکنون 703 نفر در استان قزوین به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.