محسن خادمی روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وجود تلاش‌ راهداران برای بازگشایی این مسیر، کولاک شدید در این محور ضمن ایجاد مشکل برای تردد خودروها، دید افقی را نیز به کمتر از ۱۰ متر کاهش داده‌است.

وی اضافه کرد: شب گذشته عوامل راهداری ۸۵ دستگاه خودرو را در این مسیر که گرفتار کولاک شده بودند، نجات داده و هشت مسافر از اهالی شهر بانه کردستان نیز که خودرو آنان در برف گرفتار شده بود، با مساعدت راهداران در قهوه‌خانه روستای «حاج‌علی‌کند» اسکان یافتند.

وی افزود: کولاک شدید در گردنه‌های «جواله‌ره‌شان» و «زمزیران» در محور مهاباد - سردشت نیز ضمن کاهش دید افقی به کمتر از ۲۰ متر تردد خودروها را با مشکل مواجه کرده و در گردنه «آفان» نیز به دلیل کولاک شدید تردد مختل است.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: بارش برف و کولاک شدید راه ۲۵ روستای این شهرستان را نیز مسدود کرده‌است و تلاش‌های عوامل راهداری برای بازگشایی این مسیرها ادامه دارد. 

وی با اشاره به ورود امواج بارشی به منطقه اظهار داشت: ورود این امواج باعث بارش برف و تشدید کولاک در محورهای کوهستانی شده که با توجه به این امر، شهروندان در این مدت باید از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

این محور به مدت چهار روز به علت برف و کولاک شدید که در برخی مناطق ارتفاع آن به بیش از ۶ متر می‌رسید، مسدود شده بود که با تلاش راهداران بازگشایی شد.

هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستاهای «کیتکه» (گردنه جواله‌ره‌شان)، «کله‌گاوی» ( گردنه زمزیران) و «آفان» در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه «قره‌بلاغ» (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است؛ ۶۰ مامور راهداری در راهدارخانه‌های این شهرستان حضور دارند و ۲۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز در اختیار این واحدها قرار دارد.

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.