محمد رودباری عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : انتظار می رود تا ساعات های آینده ، مسیرهای یاد شده دست کم از خودروهای سبک خالی شود.

وی عنوان کرد : با وجود هشدارهای پی در پی هواشناسی، راهداری و پلیس راه مبنی بر بارش برف در گیلان و لزوم داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی و زمستانه ؛ بیش از 90 درصد خودروهایی که طی ۲۴ ساعت گذشته بویژه از محور قزوین - رشت وارد گیلان و در برف گرفتار شدند، فاقد زنجیرچرخ هستند.

وی تصریح کرد : در حال حاضر همچنان آزادراه قزوین - رشت در محدوده عوارضی امام زاده هاشم و جاده قدیم رشت - قزوین و سراوان - فومن مسدود است.

وی با اشاره به بارش شدید و سنگین برف در استان گفت: از پنج صبح امروز شاهد تشدید بارش برف همراه با  کولاک بودیم که موجب گردید ارتفاع برف در برخی از مناطق جلگه ای این استان از یک متر و ۲۰ سانتیمتر نیز فراتر رفته و در ارتفاعات به بیش از دو متر برسد.

رودباری با اشاره به پیش بینی هایی که از قبل برای بارش برف سنگین در راههای استان انجام شده بود، اظهار کرد: علاوه بر ماشین آلات راهداری گیلان، تجهیزات مورد نیاز از استان های قزوین و زنجان نیز وارد استان کردیم.

وی تصریح کرد: فقط برای ۲۷ کیلومتر از مسیر رشت - قزوین، ۲۳ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین راهداری مستقر شدند و  در دو مرحله از استان های قزوین و زنجان نیز اکیپ کمکی راهداری شامل ماشین آلاتی همچون لودر، گریدر  و کامیون اعزام شد.

 وی با بیان اینکه برای بازگشایی مسیر ۲۷ کیلومتری یاد شده و آزادسازی خودروهای گرفتار در برف تنها از تجهیزات و امکانات راهداری استفاده شده است، تصریح کرد: در این میان نیروهای دیگر نیز در میدان حضور دارند و کمک می کنند.

 رودباری از شهروندان خواست تا زمان عادی شدن وضعیت راهها از ترددهای غیر ضروری خودداری کنند و یادآورشد: از ساعت ۱۲ شب گذشته تا ۱۶ امروز( سه شنبه)  سه هزار و ۴۹۰ دستگاه خودرو از رودبار و رستم آباد وارد گیلان شده اند .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.