علیرضا اشرف‌زاده روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: راه این روستاها شامل «اربط»، «یاستی‌کند»، «اورتادره» و «لالهلو» بر اثر کولاک شدید طی روزهای گذشته مسدود شده بود.

وی افزود: ۲ روز پیش نیز محور سرچم - میاندوآب در مناطق کوهستانی و بعد از محدوده شهر باروق به علت کولاک شدید مسدود شده بود که پس از پنج ساعت تلاش مداوم راهداران بازگشایی شد.

وی بیان کرد: رانندگان و به ویژه اهالی روستاهای بالادست بخش باروق به هنگام نامساعد بودن شرایط جوی، از محور میاندوآب - میانه (سرچم) و محورهای روستایی استفاده کنند و قبل از حرکت با توجه به وقوع کولاک به لحاظ کوهستانی بودن منطقه از وضعیت راه‌ها اطلاع یابند.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای میاندوآب همچنین تاکید کرد: مردم ضمن خودداری از تردد غیرضروری در این محورها هنگام نامطلوب بودن وضعیت آب و هوا وسایل گرمایشی، تجهیزات ایمنی و زمستانی را در خودرو خود به همراه داشته باشند.

«اشرف‌زاده»، اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن بخش باروق در یک منطقه سردسیر و کوهستانی، در فصل زمستان با بارش برف و برودت هوا و وقوع کولاک، بیشتر مسیرهای روستایی این بخش مسدود می‌شود که با استقرار سه گروه راهداری در این بخش، راه‌های روستایی در سریع‌ترین زمان ممکن برف‌روبی و پاکسازی می‌شود.

بخش باروق با ۷۲ روستا در ۲۵ کیلومتری شهرستان میاندوآب و در یک منطقه کوهستانی و سردسیر واقع شده‌است و میاندوآب با بیش از ۲۷۷ نفر جمعیت و ۱۹۹ روستا در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.