به گزارش ایرنا، محمدمهدی شهریاری روز جمعه در این بازدید از بخش‌های مختلف این کشتارگاه که با استفاده از تسهیلات دولتی احداث می‌شود، بازدید کرد و مشکلات این واحد را از نزدیک در گفت و گو با مجریان این طرح مورد بررسی قرار داد.

این کشتارگاه که بزرگترین کشتارگاه صنعتی شمالغرب کشور محسوب می‌شود در زمینی به مساحت ۶۶ هزار متر مربع با زیربنای ۱۹ هزار متر مربع احداث می‌شود و ظرفیت روزانه کشتار یک‌هزار رأس دام سبک، ۲۰۰ رأس دام سنگین و حدود ۵۰ نفر شتر را دارد.

برای احداث این کشتارگاه، حدود ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات دولتی تخصیص یافته است که در صورت بهره‌برداری از آن برای ۱۵۰ نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد کرد.

این کشتارگاه دارای بخش‌هایی چون تونل انجماد، سالن پیش سد و سردخانه است که می‌تواند علاوه بر کشتار دام‌های مورد نیاز شهرستان ارومیه، دام‌های سنگین و سبک شهرستان‌های همجوار را نیز کشتار و گوشت قرمز مورد نیاز منطقه را تامین کند. 

استاندار آذربایجان‌غربی همچنین با حضور در کارخانه‌های «اروم‌آدا» و «پگاه » از نزدیک در جریان فعالیت‌های تولیدی این واحدها قرار گرفت.

اروم‌آدا از کارخانه‌های تولیدی صنایع تبدیلی استان به‌شمار می‌رود که مواد غذایی مختلفی را تولید و روانه بازار می‌کند؛ پگاه نیز از کارخانه‌های تولید شیر و مواد لبنی است که از جمله کارخانه‌های موفق در این زمینه محسوب می‌شود.

۸۱۳۷/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.