بهرام زینال زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عشایر آذربایجان غربی سالانه بالغ بر 15 هزار تن گوشت قرمز (معادل 30 درصد گوشت تولیدی استان) و سایر فرآورده های دامی شامل شیر، کشک، روغن و پشم تولید می کنند.
وی ادامه داد: همچنین سالانه حدود 16 هزار مترمربع انواع قالی و قالیچه، 50 هزار تن شیر، 19 هزار جفت کلاه، دستکش، جوراب، گیوه، پاپوش و سه هزار تن پشم تولید و روانه بازار مصرف می کنند.
وی با اشاره به اینکه 2 میلیون و 670 هزار هکتار اراضی مرتعی در آذربایجان غربی وجود دارد، ادامه داد: از این مقدار یک میلیون و 600 هزار هکتار با 59 درصد تحت پوشش عشایر این استان است.
مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی اضافه کرد: عشایر این استان در 16 شهرستان، یکهزار روستای این استان و 336 روستای مختص عشایر زندگی می کنند.
وی اعلام کرد: در مواقع ییلاق عشایر استان در 550 منطقه بیش از 2 هزار سیاه چادر برپا می کنند.
زینال زاده گفت: عشایر آذربایجان غربی با امکانات محدود نقش برجسته و مهمی را در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و حمایت های لازم از این قشر صورت می گیرد.
به گزارش ایرنا عشایر استان 12 ایل و 21 طایفه مستقل هستند، 540 منطقه ییلاقی در آذربایجان غربی وجود دارد و 336 روستای آذربایجان غربی نیز ویژه عشایر استان است.
9918/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.