ناصر قره پاپاق روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال هفت هزار تن گوشت مرغ، 350 تن گوشت ماهی، 327 تن عسل و 330 تن تخم مرغ در این شهرستان تولید شده است.
وی افزود: بر این اساس میزان تولیدات گوشت مرغ نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 درصد افزایش و تولید ماهی 6 درصد کاهش داشته است.
وی با اشاره به اینکه تولید شیر این شهرستان با کاهش 9 درصدی روبرو است، گفت: تولید شیر از 21 هزار تن در سال گذشته به هفت هزار تن در سال جاری رسیده که کاهش قیمت شیر و تمایل نداشتن کشاورزان به فروش محصولات خود علت این کاهش است.
مدیر جهاد کشاورزی نقده اظهار کرد: تلقیح مصنوعی 2 هزار و763 راس گاو و گاومیش و توزیع 45 هزار تن نهاده دامی از دیگر اقدامات جهاد کشاورزی این شهرستان در سال جاری است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی دارای 9 میلیون واحد دامی اعم از مرغ، ماکیان و دام سبک و سنگین است و سالانه بیش از 62 هزار تن گوشت مرغ و کمتر از این مقدار نیز گوشت قرمز در این استان تولید می شود.
235 هزار نفر از مردم آذربایجان غربی به علت تکیه اقتصاد آن برکشاورزی از این بخش امرار معاش می کنند و بیشتر نیاز استان به گوشت و لبنیات از منابع داخل استان تامین می شود.
3093/8135/ 3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس**تنظیم کننده: پیمان پاکزاد ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.