کامیار داهیم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به کشتار 82 هزار و 845 راس دام سبک و سنگین با نظارت ناظران بهداشتی افزود: هفت هزار و 324 تن گوشت قرمز امسال در کشتارگاه‌های دام استان تحت نظارت بهداشتی بازرسان بهداشتی تولید شده است.
وی به کشتار 24 میلیون و 338 هزار قطعه طیور اشاره کرد و ادامه داد: از این تعداد طیور کشتار شده بیش از 50 هزار تن گوشت مرغ تولید و روانه بازار شده است.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی اضافه کرد: از کل طیور کشتار شده 207 هزار و 679 قطعه غیرقابل مصرف تشخیص داده شده که توسط بازرسان بهداشتی این اداره کل ضبط و معدوم شده است.
وی اظهار داشت: تمامی فرآورده های استحصال شده در کشتارگاه های سطح استان پس از کنترل های لازم توسط بازرسان بهداشتی مجاز به عرضه در بازار مصرف می باشند.
داهیم اضافه کرد: امسال 57 هزار و 674 مورد بازرسی بهداشتی، از واحدهای تولید، نگهداری و عرضه محصولات دامی استان انجام و 798 مورد نمونه برداری از این فرآورده‌های خام دامی انجام شده است.
وی بیان کرد: در روند بازرسی ها 94 هزار و 201 کیلوگرم انواع فرآورده های خام دامی غیر قابل مصرف و غیربهداشتی ضبط و معدوم سازی و از چرخه مصرف خارج و 89 واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی شده است.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای 9 میلیون واحد دام و طیور و مرغ و ماکیان است و بیش از هفت واحد مرغداری در این نقطه از کشور مشغول فعالیت اقتصادی هستند.
7125/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.