مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: سالانه ارزش تولیدات عشایری استان بیش از 5000 میلیارد ریال است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی ، بهرام زینال زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عشایر استان در جمع ۲ میلیون راس دام را پرورش می‌دهند و سالانه ۱۶ هزار تُن گوشت قرمز، ۵۰ هزار تن شیر و مواد لبنی و 3 هزار تُن پشم تولید می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی از نظر جمعیت عشایر در جایگاه سوم کشور قرار دارد، افزود: عشایر استان ۲ میلیون راس دام را در اختیار دارند و شصت هزار هکتار از باغات و مزارع استان نیز توسط عشایر  مورد بهره برداری قرار می گیرد.

زینال زاده بیان کرد: عشایر این استان با امکانات محدود نقش برجسته و مهمی را در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و باید امکانات و تجهیزات لازم در اختیار آنان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در سال جاری ۹۰ طرح عمرانی از جمله مرمت ۳۰۰ کیلومتر راه عشایری،تهیه آب بهداشتی سالم برای شرب انسان و دام، توزیع پک و آبگرمکن های خورشیدی، توزیع نهاده‌های دامی، آرد، مواد سوختی و اعطای تسهیلات کم بهره به عشایر استان همچون سالهای گذشته پی گیری خواهد شد.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت:با مرمت این میزان مسیر بیش از 1000 خانوار عشایری در شهرستان‌های ماکو، چالدران، ارومیه، شاهین دژ، میاندوآب، اشنویه، پیرانشهر، مهاباد و نقده از راه‌های مناسب برای تردد برخوردار شدند.

مدیر کل امور عشایری آذربایجان غربی گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است امسال به منظور بهره مندی عشایر از انرژی های پاک ۱۰۰ دستگاه پک خورشیدی و ۱۵ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در اختیار عشایر استان قرار گیرد.

وی افزود: سال ۱۳۹۷ در مجموع ۲۰ هرار تُن نهاده دامی شامل جو، کنسانتره و سبوس در اختیار عشایر استان قرار گرفت و در سه سال گذشته ۲۰۰ میلیارد ریال در قالب تسهیلات کم بهره به عشایر اعطا شده است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.