به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، محمدرضا عیدی عصر امروز در جلسه شورای آموزش‌وپرورش آذربایجان شرقی که در استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه سال 78 اولین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز و اردیبهشت 95 جشنواره هجدهم خیرین مدرسه ساز را در استان برگزار کرده‌ایم، اظهار داشت: در این 18 دوره بیش از 520 میلیارد خیران برای احداث مدرسه تعهد کردند. 

وی با اشاره به اینکه 37 درصد یعنی 192 میلیارد تومان از این کمک‌ها در سه سال اخیر صورت گرفته است، افزود: خوشبختانه آذربایجان شرقی رتبه اول را در جذب خیرین مدرسه‌ساز کسب کرده است. 

مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه پیش از این جشنواره خیران مدرسه ساز تنها در 4 شهر استان برگزار می‌شد، گفت: سال گذشته و امسال از 39 منطقه استان 24 منطقه جشنواره برگزار کردند. 

عیدی با بیان اینکه برای برخی از پروژه‌های نیمه تمام مشارکتی که 50 درصد تعهد دولت و بقیه متعلق به خیرین است، مشکل تأمین اعتبار و اتمام پروژه را داریم، ابراز داشت: 78 پروژه خیرین متوقف است که 45 میلیارد اعتبار نیاز دارد، خیران از این موضوع گلایه‌مند هستند چراکه نمی‌توانیم به تعهدات خود عمل کنیم و موجب بدبینی می‌شود.  

وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت تعریف شده در قانون برای اتمام پروژه‌های نیم تمام استفاده کرد، ادامه داد: اعتبارات پروژه‌های نیمه‌تمام، انشعابات، محوطه‌سازی، نگهداری و جذب و تکریم خیرین به ترتیب اولویت‌های این اداره کل در حوزه نوسازی مدارس استان است که باید در اولویت قرار گیرند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان در پایان گفت: جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در 30 فروردین ماه امسال برگزار می‌شود و از خیرین مدرسه ساز استان تقدیر خواهد شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 614189
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.