به گزارش ایرنا، محمدرضا عیدی روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بناب، با اشاره به محدودیت اعتبارات دولتی در امر مدرسه سازی، افزود: در این راستا کمک های مردمی و مشارکت های نیکوکاران و خیران همواره جزو اولویت های اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس قرار دارد.
وی، از شهرستان بناب به عنوان پیشرو در امر مهم مدرسه سازی آذربایجان شرقی توسط خیران یاد کرد و گفت: بدون مشارکت خیران، بازسازی مدارس غیرمستحکم نیازمند زمان زیادی است.
عیدی از بدهکاری 170 میلیارد ریالی اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس آذربایجان شرقی استان به پیمانکاران خبر داد.
وی اظهار کرد: از کل مدارس ثبت شده در شهرستان بناب 17 مدرسه در حال بازسازی، 32 مدرسه مستحکم، 14 مدرسه نیمه مستحکم و همچنین 39 مدرسه غیرمستحکم است.
به گزارش ایرنا، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه از وضعیت بودجه آموزش و پرورش انتقاد کرد و افزود: همواره آموزش و پرورش در فصل بودجه ریزی از مظلومیت بالایی برخوردار بوده که این مظلومیت امسال بیشتر از پیش شده است.
ضیاءالله اعزازی با اشاره به تلاش نمایندگان برای افزایش بودجه آموزش و پرورش، افزود: متاسفانه تلاش تعدادی از نمایندگان برای افزایش بودجه آموزش و پرورش به جایی نرسید و دولت در کنار نمایندگان جز اظهار شرمندگی برای این وزارتخانه عریض و طویل چیزی برای بیان کردن ندارد.
وی ، از کاهش کیفیت آموزشی در مدارس ابراز تاسف کرد و گفت: متاسفانه مدیران به جای توسعه کیفیت آموزش، تمام سعی و تلاش خود را معطوف ساخت و ساز نموده اند و آموزش را فدای مسایل دیگری کرده اند.
اعزازی، ضعف دانش آموزان بنابی در دروس ریاضی و زبان خارجه را یادآور شد و خواستار توجه جدی متولیان برای افزایش بنیه علمی دانش‌ آموزان در این دروس شد.
شهرستان بناب با 130 هزار نفر جمعیت در123 کیلومتری جنوب تبریز واقع شده است.
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.