به گزارش ایرنا، رحیم شهرتی فر روز چهارشنبه در گردهمایی بزرگداشت روز امور تربیتی و هفته تعلیم و تربیت در خسروشاه با اشاره به اولویت داشتن پرورش بر آموزش در تمام کشورهای پیشرفته، گفت: منظور از پرورش تقویت ویژگی های مثبت فردی و شخصیتی افراد است.
وی اظهارکرد: چنانچه این امر در سنین پائین تر شروع شود، میزان اعتماد به نفس و توانایی برقراری ارتباط در کودکان بالاتر خواهد رفت.
وی با بیان اینکه آموزش روش های تفکر درست از وظایف اصلی مربیان پرورشی است، گفت: بر مبنای تفکر صحیح است که استدلال درست و تصمیم درست حاصل می شود.
رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان تبریز با تشریح تفاوت سطح تبعیت پذیری کودکان در دوره های دبستان و متوسطه اول، گفت: کودکان زمانی که متوجه می شوند الگوهای اولیه یعنی پدر و مادر و الگوهای ثانویه که از اجتماع انتخاب می شوند، رفتاریی متفاوت با گفته های خود دارند، دچار نوعی حس بی اعتمادی می شوند که می تواند موجب پیروی نکردن آنان از الگوها شود.
شهرتی فر اظهارکرد: ساعات درسی مدارس به گونه ای هست که برای اندیشه و تفکر و مباحث پرورشی وقت مناسبی باقی نمی گذارد.
وی ادامه داد: معلمان پرورشی برای رفع این نقیصه باید برای انتخاب الگوی مناسب رفتاری، تفکر در مورد هرآنچه می شنوند، تربیت شخصیت مستقل و غیر وابسته و مسائل مرتبط با تقویت اعتماد به نفس کودکان خط مشی و مسیر درست ترسیم کنند.
در پایان این مراسم از مربیان پرورشی نمونه و دانش آموزان فعال حوزه های پرورشی منطقه خسروشاه تجلیل شد.
هشتم تا چهاردهم اسفند هفته تعلیم و تربیت اسلامی نام گذاری شده است.
خبرنگار: پرویز انصاری**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
3071/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.