علی قلی زاده یکشنبه در گفت وگو با ایرنا بااشاره به ایجاد 'ستاد امورتربیتی' در 8 اسفند 1359، افزود: تربیت صحیح نسل آینده هر کشوری ، رسالت سنگین و البته تعهد حاکمان نسبت به مردم است و در ابتدای انقلاب شهدای بزرگ انقلاب چون رجایی و باهنربا توجه به درک بالایی که داشتند معتقد بودند که با ایجاد امورتربیتی روح اخلاق و باورهای دینی و انقلابی ، بر تارک تعلیم و تربیت ایران اسلامی دمیده شود.
وی افزود: با ایجاد امورتربیتی در سال 1359و تشکیل سازو کارهای امورتربیتی و معاونت پرورشی از وزارتخانه تا مدارس می توان ادعا داشت که ساز وکار درستی از این تشکیلات برنامه ریزی شده ولی همچنان بعد از گذشت 36 سال هنوز هم مسائل تربیتی و پرورشی در صدر مسائل تعلیم و تربیت کشور نیستند.
قلی زاده با بیان این که 'متأسفانه از دید جامعه تربیت علمی تنها بعد مهم تربیتی است' افزود: انتظار والدین از آموزش و پرورش بیشتر مسائل علمی و آموزش دروس در حد تست زنی و قبولی در کنکورهای مدارس تیزهوشان و کنکورهاست و به ابعاد دیگر تربیتی از جمله تربیت دینی و اعتقادی ، اخلاقی و حقوق شهروندی، و تربیت بدنی اهمیت کمتری داده می شود.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان بجنورد ادامه داد:در کم توجهی افکار عمومی به مسائل فرهنگی و پرورشی حتی مدیران و مجریان این وزارتخانه بزرگ، گویی پیرو خواسته های ناقص مردم هستند و همچنان تربیت کودکان این مرزو بوم با کمبود ها زیرساختاری در بعد مسائل فرهنگی و پرورشی کج دار ومریض، پیگیری می شود.
وی خاطرنشان کرد: عرصه پرورشی و اموتربیتی کشور سال هاست که نیازمند هوایی تازه و برنامه ای کارآمد است همچنان که مربیان پرورشی، چون دیگر فرهنگیان این مرزو بوم دنبال یک روحیه و باوری تازه اند که آنها را به عنوان معماران اصلی نظام تعلیم و تربیتی کشور قبول داشته باشد و به منزلت شان را تکریم کند.
1744 **انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.