به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، خسرو ساکی ظهر امروز در نشست خبری نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان البرز که در کانون شهید فهمیده برگزار شد، اظهار داشت: در استان البرز میزبان 447 هزار و 689 دانش‌آموز هستیم که هرکدام نیازمند فضای آموزشی لازم هستند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان البرز با بیان اینکه پراکندگی دانش‌آموزان در استان و رشد سالانه آنها در برنامه‌های آموزشی تعیین‌کننده است، گفت: از سال 92 تاکنون رشد دانش‌آموزان به طور متوسط 4.41 درصد بوده است که این رقم دو برابر دیگر استان‌های کشور است.

ساکی با بیان اینکه 85 درصد دانش‌آموزان در کرج متمرکز و 98 درصد آنها شهری هستند، افزود: از گذشته دور تاکنون دچار عقب ماندگی مزمن در بخش سرانه دانش‌آموزی هستیم و شاخص این عقب‌ماندگی را سرانه فضای دانش‌آموزی نشان می‌دهد که در حال حاضر 2.2 متر مربع است.

وی با تاکید بر اینکه تراکم دانش‌آموزان در کلاس به طور متوسط 9 نفر بیشتر از میانگین کشور است، بیان‌ کرد: کلاسی که دو برابر میانگین کشور دانش‌آموز دارد مشکلات کار تعلیم و تربیت را افزایش می‌دهد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان البرز گفت: 10 درصد مدارس کشور به صورت 2 شیفت اداره می‌شود اما در کرج 48 درصد مدارس به اینگونه اداره می‌شوند.

ساکی با بیان اینکه از سال 92 تاکنون 1351 کلاس درس در قالب 198 مدرسه ساخته شده است، افزود: 40 درصد کلاس و مدارس ساخته شده توسط خیرین بوده و مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز رتبه سوم کشور را کسب کرده است.

وی افزود: 56 پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد که برای تکمیل آن نیازمند کمک و همکاری تمام آحاد مردم هستیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان البرز با تاکید بر اینکه آموزش‌وپرورش مهم‌ترین رکن توسعه همه جانبه و پایدار کشور است، بیان‌کرد: در طول 4 سال گذشته بیش از 57 مدال در المپیادهای علمی و مهارتی در سطح ملی و بین‌المللی کسب شده است که بسیاری از این دانش‌آموزان مدال‌آور در مدارس خیرساز تحصیل کرده‌اند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 612035
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.