رئیس فدراسیون قایقرانی در گفت وگو با جی پلاس

سهرابیان: گمرک برای حل معضل قایق‌ ها کمک کند/ تمرین خارج از آب به قایقرانان صدمه می زند

رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: امیدوارم مسئولان گمرک کمک کنند هرچه زودتر قایق‌های خریداری شده ترخیص شوند تا به دست ورزشکارانمان برسانیم چرا که برای کسب نتیجه مطلوب در رقابت های کسب سهمیه المپیک به آن نیازمند هستیم.

لینک کوتاه کپی شد

علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس در خصوص شرایط قایقرانی از زمان شیوع گسترده ویروس کرونا و برنامه های این فدراسیون اظهار کرد: برنامه‌های ما با توجه به دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا و با توجه به ابلاغیه‌هایی که از وزارت ورزش دریافت می‌کنیم پیش می‌رود. ما از 27 اسفند ماه توانستیم امکاناتی را در اختیار ورزشکارانی که در اردو هستند بگذاریم تا بتوانند در منزل تمریناتی در خشکی انجام بدهند که خوشبختانه نتایج مطلوب بوده اما با توجه به اینکه کار کردن در خارج از آب از لحاظ روحی و روانی به قایقرانان خدشه وارد می‌کند نیازمند این هستیم که در آب تمرین کنند. آن‌هایی که در تهران زندگی می‌کنند توانستند با مجوزهایی که وزارت ورزش صادر می‌کند جدا از اردوهای تیم ملی به تمرین بیایند و زیر نظر مربی تمریناتشان را انجام دهند. ورزشکاران ساکن شهرستان هم کارشان را در شهرهای خودشان پیگیری می‌کنند منتها با تمام این مسائل برای کسب نتایج خوب نیاز داریم که قایقرانان مستقیما در اردو و زیر نظر مربی تمرین کنند.

سهرابیان با اشاره به برگزاری کلاس‌های آنلاین آموزشی گفت: این کلاس‌ها را بخش آموزشی فدراسیون برنامه ریزی کرد و از مدرسان برون مرزی و دانشگاهی استفاده می‌کنیم و طبق آماری که گرفتیم نتایج خوبی داشته است. در تلاش هستیم این باز آموزی از راه دور را در نقاط مختلف ایران هدایت کنیم و مطمئنا با توجه به روند ویروس کرونا این راه را ادامه می‌دهیم تا تمام علاقمندان به قایقرانی بتوانند از آموزش بهره مند شوند.

او در مورد مسابقات کسب سهمیه المپیک نیز گفت: منتظریم فدراسیون جهانی تاریخ دقیقی را مشخص اعلام کنند. در رشته آب‌های آرام فروردین 1400 را مشخص کرده‌اند. رویینگ را هم آبان ماه درنظر گرفته‌اند که احتمال تعویق وجود دارد. امیدوارم این ویروس هرچه زودتر تمام شود و به شرایط نرمال بازگردیم.

سهرابیان در پاسخ به این سوال که قایق‌های رویینگ خریداری شده چه زمانی به دست فدراسیون می رسد، تصریح کرد: قایق‌ها وارد مرز ایران شده و مکاتباتی انجام دادیم که اگر به گمرک انتقال پیدا کرده با محبتی که مسئولان گمرک با دید فراملی از خودشان نشان می‌دهند این معضل را حل کنند. تا امروز وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک کمک کردند بدهی ارزی برای خرید این قایق‌ها پرداخت شود و امیدوارم مسئولان گمرک هم بتوانند دیدگاه وسیع ورزشی خودشان را به اثبات برسانند و کمک کنند هر چه سریع تر این لوازمی که مورد نیاز پسران و دختران برای افتخار آفرینی در بازی‌های آسیایی و کسب سهمیه المپیک است به دستمان برسد و کارهای ترخیص را هرچه زودتر انجام دهند تا این قایق‌ها را در اختیار قهرمانان قرار دهیم.

رئیس فدراسیون قایقرانی در پایان گفت: از خانواده قایقرانی که در این دوران و حتی قبل از این دوران یاری رسان بودند و هستند و پشت به پشت فدراسیون کار می‌کنند تشکر می‌کنم. امیدوارم برنامه‌ریزی‌ها برای روند رو به رشد قایقرانی ادامه پیدا کند و برای بانوان و آقایان فضایی در آب ایجاد کنیم که بتوانند تمریناتشان را انجام دهند و امیدوارم شرایط به گونه‌ای باشد که اگر قرنطینه‌ای صورت بگیرد ورزشکاران بتوانند کارشان را انجام بدهند و خودشان را برای رقابت با حریفان خارجی برای کسب سهمیه المپیک آماده کنند.

دیدگاه تان را بنویسید