به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری یزد، محمد یارمند در نشست بررسی راهکارهای توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری در روستاها افزود: موضوع اشتغال در روستاها و توسعه و بهره‌گیری از قابلیت‌های گردشگری و اکو توریسم فضاهای روستایی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی افزود: تقویت و گسترش مشاغل خرد و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید مبتنی بر فناوری‌های نو و افزایش بهره‌وری در بخش تولید و خدمات در روستاها باید در اولویت باشد.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد توجه ویژه به نقش مشارکت مردم و مسئولیا محلی در توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری را مهم برشمرد و عزم جدی و همت ویژه تمام دستگاه‌های متولی و مشارکت مردمی را یکی از مؤلفه‌های رونق اشتغال در روستاها دانست.
نشست بررسی راهکارهای توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری در روستاها با حضور جمعی از مدیران کل استان، بخشداران ، نمایندگان بخش خصوصی و همچنین مدیران شعب بانک‌های استان در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد.
در این نشست هر یک از افراد حاضر، دیدگاه‌های خود را در زمینه سرمایه‌گذاری و اشتغال در روستاها بیان کردند و مقرر شدف دستگاه‌های اجرایی متولی اشتغال روستایی و بخشداران استان نسبت به ارائه نقشه راه و برنامه‌های اشتغال در روستاها اقدام کنند.
از جمعیت یک میلیون و 138 هزار نفری استان یزد 15 درصد روستایی هستند و دولت برای ماندگاری جمعیت روستایی طرح های مختلفی را پیش بینی کرده که یکی از آنها ارائه تسهیلات کم بهره برای ایجاد مشاغل پایدار و نیز طرح های مشارکتی است.
1968/ 2047 خبرنگار:محمودرضا رحمانی**انتشار: عباسقلی اشکورجیری
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.