محمدرضا خباز روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با تاکید بر آمادگی همه جانبه این استان برای افزایش ظرفیت اقامت و گردشگری، افزود : با برنامه‌هاریزی و اقدامات راهبردی، سمنان باید به استان نماد گردشگرپذیری کشور تبدیل شود.
وی اظهارداشت : طرح آمایش سرزمینی هر چه سریع‌تر در سمنان مطالعه و آماده شود تا بتوان با اقدام راهبردی در چند سال آینده این استان را به عنوان نماد گردشگرپذیری در کشور معرفی کرد.
وی خاطرنشان کرد : توسعه گردشگری در سمنان یک فرآیند است و همان‌طور که برای رونق واحدهای تولید و صنعتی اعتبارات قابل توجهی در سال 96 تخصیص یافت برای رونق بخش گردشگری نیز باید توجه ویژه ای شود.
خباز ادامه داد : جایگاه سمنان برای قرار گرفتن در قطب گردشگری در منطقه با وجود ظرفیت های جذب گردشگری در زمینه های تاریخی و طبیعی بسیارمطلوب است و دستگاه های مسوول باید برای افزایش اشتغال و رونق اقتصادی توجه ویژه ای به این بخش داشته باشند.
وی تصریح کرد : نگاه دولت تدبیر وامید همواره به صنعت گردشگری در کشور مطلوب بوده است و در سال گذشته با تلاش دستگاه های اجرایی مسوول، میزان اقامت مسافران در استان سمنان بیش از 20 درصد افزایش یافت.
به گزارش ایرنا، تقویت زیرساخت های اقامتی حوزه گردشگری و شعار تبدیل سمنان از معبر به مقصد گردشگری از اهداف استان سمنان برای تقویت و توسعه گردشگری و افزایش اشتغال در این حوزه است به طوری که در 2 سال گذشته 26 اقامتگاه بوم گردی و چند هتل در استان سمنان گشایش یافته است و در حال حاضر چندین اقامتگاه بوم‌گردی و چند هتل در شهرستان های مختلف در حال دریافت مجوز فعالیت و ساخت است و در 2 سال آینده ظرفیت اقامتی استان 2 برابر خواهد شد.
استان سمنان دارای بیش از یک هزار و 147 اثر تاریخی شناسایی شده است و تا کنون 718 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی این استان به ثبت ملی رسیده است.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.