معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: راه حل نهایی مشکل بیکاری شهری و تراکم جمعیت در حواشی شهرها در گرو بهبود محیط و فضای کسب و کار روستایی است.

به گزارش ایلنا، امیر قادری شامگاه دوشنبه در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان با بیان این مطلب گفت: این موضوع به آن علت است که بخش عظیمی از  جمعیت کشور در نقاط روستایی زندگی می کنند.

وی با اشاره به در نظر گرفته شدن تسهیلات اشتغالزایی روستایی افزود: در پرداخت این تسهیلات تلاش بر این بوده تا زون بندی مناطق روستایی مدنظر قرار بگیرد؛ چرا که این امر موجب رقابتی شدن مناطق روستایی و افزایش سهم ارزش افزوده صنعت و خدمات در مناطق روستایی استان می شود.

معاون استاندار کردستان تصریح کرد: به عنوان نمونه در نقاط روستایی شهرهای قروه، بیجار، دیواندره، سقز و سنندج توجه به صنایع تبدیلی کشاورزی می‌تواند مد نظر باشد و در نقاط روستایی شهرستان‌های سروآباد، مریوان و بانه هم توجه به صنعت و گردشگری می‌تواند لحاظ شود.

قادری تاکید کرد: این تسهیلات صرفا مخصوص مناطق و نواحی روستایی است و مناطق شهری و شهرک‌های صنعتی را شامل نمی شود.

وی در ادامه گفت: تلاش شده تا در پرداخت تسهیلات روستایی به توسعه کسب و کارهای خانگی با محوریت زنان روستایی در کردستان و ارتقای سهم آنها در اقتصاد روستا توجه شود.

معاون استاندار کردستان تاکید کرد: همه فرمانداران، بخشداران و دستگاه های اجرایی، باید کارگزاران را توجیه کرده و طرح‌های توسعه روستایی به دفتر امور روستایی استانداری پیشنهاد شود.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از این تسهیلات روستایی که با نرخ سود 8 درصد است، می‌تواند فرصت مناسبی برای ارتقای تولید و توسعه اشتغال روستایی در کردستان باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.