به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین علی فرخزاد درکارگاه ملی آموزش کارآفرینی و اشتغالزایی روستایی ، بدون نام بردن از این طرح افزود: ظرفیت های پنهانی در استان بلوکه شده که باعث موضوعات حاشیه ای برای تصمیم گیری است به عنوان مثال یکی از ظرفیتهای سرمایه گذاری و گردشگری استان حدود 17سال است که بلوکه شده و بهره بردار حاضر به واگذاری آن نمی باشد.
وی با تاکید بر اینکه باید مدیریت و سازماندهی در توضیح اعتبارات داشته باشیم ،افزود:کمتر زمانی بوده که تا این حد روستاها مورد توجه قرارگیرند و برای توجه بیشتر نیز ارزش افزوده به روستاها تعلق می گیرد تا جبران اعتبارات شود.
فرخزاد با اشاره به ظرفیت های روستاها ادامه داد: حوزه های مختلف کارآفرینی در روستا، فعالیت های کشاورزی، گردشگری کشاورزی یا مزرعه، صنایع دستی و هنری، کارآفرینی زنان روستایی و تولید مواد غذایی می تواند باعث شکوفایی و اشتغال بیشتر در روستاها شود.
وی گفت: با قدرت و تصمیم گیری مناسب می توان بسیاری از مشکلات مالی را حل کرد و در روستاها با شناسایی افراد اثر گذار و شاخص و حمایت از نخبگان روستایی باعث شکوفایی روستاهای کشور شد.
معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری قزوین یکی دیگر از راههای پیشرفت روستاها را آموزش شوراها و دهیاران عنوان کرد و افزود:برگزاری دوره های گردشگری برای شوراها و دهیاران می تواند باعث رونق گردشگری و کسب درآمد بیشتر در روستا شود.
استان قزوین دارای 6 شهرستان و 842روستا است.
7388خبرنگار:پریسا نوروزی** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.