محمد همتیان روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در بسیاری از تولیدات خود به منابع و مواد اولیه که در کشور وجود ندارند نیازمندیم و با صادرات و تجارت متقابل می توانیم زمینه ورود آنها را فراهم کرد.
وی حمایت از صادرات را از رویکردهای اصلی دولت در بخش اقتصادی برشمرد و اظهار داشت: به این منظور در کارگروه توسعه صادرات استان برای حل مسایل و مشکلات صادرات کنندگان نهایت تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.
وی با بیان این که مسایل و مشکلات متنوع و متعددی در زمینه صادرات در استان وجود دارند که باید از میان برداشته شود، خاطرنشان کرد: ایجاد پایانه صادراتی در تحقق صادرات سرشاربراساس سیاست گذاری ها ، نقش مهمی در اقتصاد استان در چند سال گذشته داشته است.
همتیان با اشاره به وجود پدیده قاچاق کالا در کشور گفت: قاچاق به تولید ملی ضربه می زند و تمام دستگاه های اجرایی و قضایی برای مقابله با این پدیده شوم بسیج شوند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری سمنان افزود: صنعت استان نیازمند نوسازی است و این امر در کیفیت بخشی کالاهای تولیدی و ورود به بازارهای جهانی اجتناب ناپذیر است.
به گزارش ایرنا، در 6 ماه نخست امسال ، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد و 3 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد**انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.