منوچهر صادقی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: ارایه تسهیلات رونق تولید می تواند در کاهش ماشین آلات فرسوده در واحدهای صنعتی استان سمنان تاثیر گذار باشد.
وی اظهارداشت: سرمایه گذارانی که در سال های گذشته به نوسازی صنایع پرداخته اند امروزه با دنیا رقابت می کنند و باید همین روند در صنایع استان تداوم داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: یکی ازمصوبات استان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید توجه به نوسازی صنایع است تا هم مشاغل موجود را از دست ندهیم و هم با طرح های توسعه واحدهای تولیدی، مشاغل جدید را نیز به بازار اشتغال استان اضافه کنیم.
صادقی با بیان این که، واحدهای صنعتی به فناوری های جدید و روزآمد نیاز دارند، ادامه داد: برخی از واحدهای صنعتی معتبر می توانند با تامین ارز به وارد کردن ماشین آلات از خارج اقدام کنند و برخی از واحدها نیز به تسهیلات ارزی نیازمند هستند که باید این موارد بیشتر مورد توجه و حمایت مسئولان قرار گیرد.
وی با بیان این که بیشتر صنایع استان سمنان، فناوری خارجی دارند، اضافه کرد: می توان با استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی که تسهیلات های با بهره کمتر و ارزان تر ارایه می دهد به واردات فناوری پرداخت.
مدیرکل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری سمنان با اشاره به لزوم توسعه صادارت غیر نفتی به منظور رونق تولید داخلی، گفت: در صادرات مواد غذایی و کشاورزی باید به موضوع کیفیت و رعایت استانداردهای کشورهای خارجی توجه داشته باشیم و به سوی بسته بندی مناسب کالاها که امروزه تولید دنیا را متحول ساخته است، حرکت کنیم.
به گزارش ایرنا، در 6 ماه نخست امسال ، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد و 3 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد**انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.