معاون رئیس جمهور و جانشین فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی گفت: آئین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری امروز توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ می شود.

به گزارش ایلنا از ارومیه،رئیس سازمان اداری استخدامی کشور و جانشین ستاد اقتصاد مقاومتی در آذربایجان غربی با اشاره به اختصاص 120 هزار میلیارد ریال از منابع صندوق توسعه ملی و منابع بانکی برای رونق تولید بخش روستایی و مرزی کشور گفت: سهم این استان از اعتبار اطلاعی چهار درصد است که 4 هزار و 800 میلیارد ریال را شامل می شود.

وی اضافه کرد: از این میزان 45 درصد به بخش کشاورزی و منابع طبیعی، 15 درصد به بخش خدمات و آی تی، 10 درصد به بخش گردشگری، 10 درصد به بخش معدن و پنج درصد به هریک از بخش های صنایع دستی و فرش دستباف در مناطق روستایی اختصاص می یابد.

معاون رئیس جمهوری در بخش دیگری با اشاره با فعالیت مناسب بانک های آذربایجان غربی در اختصاص منابع به رفع موانع تولید در سال گدشته و امسال بیان کرد: بانک هایی که جرات کرده و بیش از منابع خود، در این خصوص مصارف داشته اند باید به جای بازخواست، تشویق شوند و من این امر را در تهران پیگیری می کنم.

انصاری تاکید کرد: طبق تکلیف برنامه ششم توسعه، سالانه باید بین 950 هزار تا یک میلیون شغل در کشور و حدود 40 هزار شعل در استان ایجاد شود که این امر بدون همکاری بانک ها قابل اجرا نیست.

وی اختصاص یکهزار میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی برای سرمایه در گردش واحدهای صادراتی آذربایجان غربی به ویژه در بخش کشاورزی را یادآوری کرد و گفت: می توان این امر را امسال نیز تداوم بخشید و میزان تسهیلات بازگشت داده شده به بانک را در همین مسیر هزینه کرد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور پیش بینی کرد، در این طرح 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغال پایدار روستاها اختصاص یابد که در زمینه اقتصاد و معیشت مناطق روستایی و ایجاد فرصت های شغلی پایدار در مناطق روستایی، عشایری و مرزی تحول قابل توجهی به وجود می آورد. انصاری افزود: در آذربایجان غربی نیز با توجه به جمعیت قابل توجه روستایی و عشایری و میزان نرخ بیکاری 4 درصد این منابع معادل 480 میلیارد تومان اختصاص یافته است که توسط کارگروهی دراستان توزیع خواهد شد. وی خاطرنشان کرد، پارسال در برنامه رونق تولید در سطح استان آذربایجان غربی 426 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد که اختصاص 480 میلیارد تومان برای اشتغال پایدار روستاها در سال جاری رقم قابل توجهی است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.