مهدی دهقان زاده ، چهارشنبه شب در نشست بررسی مشکل کتابخانه های روستایی شهرستان که با حضور تعدادی کتابداران برگزار شد با اشاره به اهمیت فرهنگ کتابخوانی ، افزود: تاکنون در پنج دهستان بخش مرکزی برای ایجاد کتابخانه و تجهیز آنها کارهای خوبی انجام گرفته است.
وی ادامه داد: به رغم فعالیت های خوبی که انجام شده باید با برنامه های جذاب فرهنگی ، هنری و ادبی نسبت به معرفی و ایجاد زمینه های لازم برای حضور بیشتر جوانان اقدام های مناسب در بعد اطلاع رسانی نیز انجام گیرد.
بخشدار مرکزی مهریز یادآور شد: بهترین و اثر بخش ترین راه ها برای غنی سازی اوقات فراغت اقشار مختلف مردم و جوانان در مناطق روستایی ، افزایش فعالیت کتابخانه ها و داشتن برنامه های مناسب جانبی فرهنگی است.
به گفته دهقان زاده ، بخشداری بر حسب وظیفه ذاتی و ضرورت از اجرای طرح های مختلف فرهنگی و کتابخوانی در کتابخانه های مناطق روستایی حمایت می کند و باید سایر نهادها هم وظایف خود را انجام دهند.
وی تصریح کرد: انجام فعالیت های فرهنگی در روستاها به ویژه برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بسیار ستودنی است و نقش کتابداران نیز در ارتقای فرهنگ مطالعه در بین کودکان روستا و علاقه مند ساختن آنان به مطالعه و ساماندهی اوقات فراغت بسیار با هم اهمیت است.
این مسئول سپس از مسئولان کتابخانه های روستایی مهریز، پیشنهادهای لازم در خصوص برگزاری برنامه های مختلف برای رونق بخشیدن این مراکز فرهنگی را در سال خواستار شد.
همچنین در ادامه سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهریز گزارشی از عملکرد فرهنگی و ادبی کتابخانه ها در روستاهای بخش مرکزی مهریز ارائه کرد.
در مهریز 11 باب کتابخانه شهری با 120 هزار جلد کتاب وجود دارد و در اکثر مناطق روستایی و پنج دهستان بخش مرکزی شهرستان ، کتابخانه های روستایی فعالیت می کنند.
از جمعیت 50 هزار نفری مهریز حدود 30 درصد در روستاها ساکن هستند.
مرکز شهرستان مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7541*2047* خبرنگار: ندا سبحان زاده**انتشار- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.