به گزارش خبرنگار ایرنا برای اجرای این طرح، شامل شهر ندوشن و روستاهای سرو علیا ، سورک و هفتهر در مجموع 200 میلیارد ریال هزینه شده است.
خط انتقال آب به ندوشن به طول 54 کیلومتر و در پنج قطعه اجرا شده که به ترتیب قطعه یک، 2 و سه شامل 25 کیلومتر با استفاده از لوله‌هایی از جنس چدن داکتیل با قطر 200 میلی متر و قطعه چهار به طول 18 کیلومتر با لوله‌هایی از جنس GRP با قطر 150 میلی‌متر و قطعه پنج به طول 11 کیلومتر است.
این خط انتقال مجهز به چهار ایستگاه پمپاژ آب است که ایستگاه شماره یک با سه پمپ و ایستگاه‌های شماره 2، سه و چهار هر کدام با 2 پمپ طراحی شده که در مجموع توانایی پمپاژ 10 لیتر بر ثانیه آب به مخازن بالا دست خود را دارد.
این خط همچنین دارای پنج باب مخزن بین راهی 100 متر مکعبی و یک باب مخزن ذخیره آب 1000 متر مکعبی در انتهای مسیر است و با توجه به نیاز این طرح مهم به برق پایدار، خط برق 375 کیلو وات مورد نیاز آن هم اجرا و راه‌اندازی شد.
همچنین امروز با حضور قائم مقام وزیر نیرو عملیات اجرایی فاز دوم مجتمع آبرسانی امام حسین(ع) در بخش کذاب شهرستان اشکذر استان یزد به بهره برداری رسید که آب مورد نیاز بیش از چهار هزار نفر را در 20 روستا تامین می کند.
این طرح با 274 هزار میلیارد ریال اعتبار ، 91 کیلومتر خط انتقال و 25 کیلومتر شبکه توزیع، اجرا می شود.
شهر ندوشن با پنج هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری شهر یزد و روستای کذاب هم با حدود 40 خانوار در 45 کیلومتری مرکز استان قرار دارد.
1968/ 6197 خبرنگار: محمود رحمانی**انتشار: محمدحسین فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.