به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سیدجواد آیت اللهی در خطبه های این هفته نماز جمعه افزود:
با توجه به گرمای هوا بویژه در استان یزد ، پرهیز از اسراف و صرفه جویی در مصرف آب و برق ضروری است.
وی در ادامه به موضوع برجام اشاره کرد و گفت: مسئولان ایران زحمات زیادی در راستای برجام کشیدند و وقت زیادی صرف کردند اما نتیجه ای حاصل نشد.
وی اظهار داشــت: همه باید دست به دست هم داده و دو امر واجب و وظیفه شرعی امربه معروف و نهی از منکر را در جامعه اجرا کنند تا تک تک افراد جامعه برای اجرای آن جرأت پیدا کنند.
امام جمعه موقت یزد با بیان حدیثی درباره لزوم رعایت امربه معروف و نهی از منکر تصریح کرد: این دو فریضه واجب اگر رعایت شود بسیاری از مشکلات جامعه بویژه بدحجابی رفع خواهد شد.
وی وضعیت بدحجابی موجود در جامعه را در شأن مردم مومن یزد ندانست و گفت: باید مسئولان و مردم در حل این معضل اجتماعی تلاش کنند.
خطیب جمعه یزد با تسلیت شهادت حضرت حمزه (ع) عموی پیامبر (ص) گفت: ایشان در جنگ احد با قساوت تمام به شهادت رسید و بدنش شکافته و جگرش برای هنده برده شد که از این مصیبت ، حضرت محمد( ص) بسیار گریه کرد.
قبل خطبه های این هفته نماز جمعه یزد مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف برق گفت: پیک بار کشور در روز چهارشنبه 55هزار و چهارصد مگاوات رسید که 3 هزار مگاوات نسبت به سال قبل افزایش داشته است.
محمدرضا صحتی با بیان اینکه مردم به مرتفع شدن مشکلات صنعت برق در شرایط دشوار ماههای گرم کمک کنند، تصریح کرد: بیشترین دلیل افزایش مصرف برق وجود سیستم های سرمایشی است از این رو استفاده از کولرهای گازی برای استان یزد مطلوب نیست.
وی یادآور شد: با این وجود و افزایش گرمای هوا ، برق محل برگزاری کنکور سراسری امسال تامین شد و پایداری شبکه های برق در استان را شاهد بودیم.
1968/7536/ 6197 خبرنگار: رحمانی و سبحانزاده** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.