به گزارش ایرنا ، آیت‌الله محمدرضا ناصری روز سه شنبه در جمع مسئولان نظام مهندسی ساختمان یزد افزود: نوع سبک معماری در قدیم طوری طراحی شده بود که در طول روز نیازی به روشن کردن لامپ نداشت.
وی ادامه داد: ‌هم اکنون در هر ساعت از شبانه‌روز برای اینکه بتوان از خانه‌ها و فضاهای مختلف استفاده کرد باید لامپ روشن باشد که ضمن مصرف بالای انرژی به اقتصاد ضربه وارد می کند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: باید در ساخت و سازها و در طراحی ها همواره از سبک ممعاری اسلامی ایرانی بهره گرفت و به صرفه جویی ها توجه داشت.
ناصری با بیان اینکه در گذشته سبک معماری به گونه ای بود که بهترین استفاده از فضاهای مختلف صورت می گرفت به اهمیت و مزیت های صرفه جویی در منابع اشاره کرد.
وی همچنین به نحوه ساخت مدارس پرداخت و تصریح کرد: ساخت مدارس دخترانه باید به گونه ای باشد که از بیرون به داخل دید نداشته باشد و صدا نیز به داخل مراکز انتقال پیدا نکند.
امام جمعه یزد در ادامه به اهمیت ساخت مسکن برای اقشار آسیب پذیر جامعه اشاره کرد و گفت: باید نظام مهندسی با طرحی مناسب در راستای حمایت از اقشار کم درآمد جامعه اقدام کند.
ناصری با قدردانی از تلاش های انجام گرفته پیرامون اقتصاد مقاومتی بر پیگیری منویات مقام معظم رهبری در این خصوص طی سالجاری تاکید کرد.
نظام مهندسی استان یزد فعالیت خود را 21 سال قبل در هفت رشته مهندسی ترافیک ، عمران ، معماری ، مکانیک ، نقشه برداری ، برق و شهرسازی با افزون بر 6 هزار عضو آغاز کرده است.
7536/ 5054 خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: بهنام احمدی*
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.