علیرضا ابوالحسنی روز شنبه در گفتگو با ایرنا با بیان اینکه طبیعت امانتی نزد ماست افزود: باید در حفاظت از محیط زیست که یک وظیفه شرعی و ملی است کوشا باشیم.
وی اظهارداشت: خداوند همه نعمت های خود را در عالم طبیعت ، برای رشد و بقای آدمی آفریده و انسان را خلیفه و مالک این نعمت ها قرارداده است، بنابراین ، همگان موظفند برای حفظ طبیعت بکوشند.
معاون فرماندار اشکذرخاطر نشان کرد: فرهنگ اسلامی ، طبیعت را گهواره و زمینه ساز پرورش و کمال انسان می داند از این روز ،آسیب و زیان رساندن و تخریب این نعمت را جایز نمی شمارد.
وی تصریح کرد: آلودگی محیط زیست بر کیفیت و چرخه طبیعی اثر می گذارد و پی آمدهای زیان باری برای زندگی انسان، حیوان ، گیاه و بناها دارد، بنابراین باید با یاری یکدیگر زمین را پاک نگه داریم .
ابوالحسنی توسعه پایدار را هماهنگی و سازگاری با محیط زیست عنوان کرد و یاد آور شد: غفلت از محیط زیست اهداف توسعه را تضعیف می نماید.
وی اظهارداشت: احترام به طبیعت احترام به زندگیست و احترام به زندگی احترام به خالق است ، بنابراین با نریختن زباله در طبیعت به زندگی ، طبیعت و خالق آن احترام گذاشته ایم .
معاون فرماندار اشکذرتصریح نمود:محیط زیست سرمایه جبران ناپذیری است که برای صیانت از این مهم باید فرهنگ حفاظت از محیط زیست در جامعه نهادینه شود.
وی افزود: اقشار مختلف مردم با آگاهی از آثار زیان بار آلودگی های زیست محیطی و با نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از منابعی چون آب، خاک و هوا در جامعه باید از میزان خسارت های وارد شده به محیط زیست بکاهند.
ابوالحسنی گفت: تشکل های زیست محیطی و جوامع محلی نقش بسیار موثری در حفاظت از محیط زیست و سرمایه های ملی جامعه دارند و می توانند در زمینه حفاظت و احیای این مهم تلاش کنند.
وی خاطر نشان کرد: حفظ محیط زیست ، تزریق روح تازه و با نشاط به زندگیست ، بنابراین لازمه زندگی سالم ، محیط زیست سالم است.
معاون فرمانداراشکذر یادآور شد: آلودگی محیط زیست توقف تدریجی زندگی را به دنبال دارد، بنابراین طبیعت سالم و زندگی سالم بیش از هر زمانی ، اکنون نیازمند حفاظت است.
وی افزود: آباد ساختن زمین، وظیفه شرعی و اخلاقی همه انسان هاست، با نریختن زباله در طبیعت زمین را آباد سازیم.
مرکز شهرستان اشکذر در 20 کیلومتری استان یزد قرار دارد.
7546/ 6197 خبرنگار: سعیده السادات خاتمی** انتشار: محمدحسین فلاح تفتی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.