فرهاد سیف پناهی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: نقش آموزش در زمینه فرهنگ ‌سازی حفاظت از عرصه های زیست محیطی انکارناپذیر است از این رو راه اندازی پویش های مردمی گامی موثر در راستای حفاظت از عرصه های طبیعی است که نوروز امسال در کشور شاهد آن هستیم.
وی با بیان اینکه اصلی ترین ابزار توسعه فرهنگ زیست محیطی، شناخت و تعامل با محیط است، ادامه داد: ایجاد توانمندی و تغییر رفتار یکی از راه های رسیدن به این فرهنگ و آموزش در آن نقش بسزایی دارد و به اعتقاد کارشناسان، ایجاد پویش های مرتبط، گام موثری در راستای این هدف خواهد بود.
سیف پناهی اضافه کرد: افزایش آگاهی صحیح افراد در زمینه استفاده بجا و پایدار از محیط زیست، باعث حفاظت و جلوگیری از فرسایش یا تخریب آن می شود.
وی افزود: فصل بهار زمان رفتن به دامان طبیعت و بهره بردن از این نعمت الهی است چه خوب است انسان ها در این زمان، حق محیط زیست را هم در نظر بگیرند و آن را به عنوان سرمایه ای برای فرزندان خود حفظ کنند.
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست شهرستان قروه گفت: با پیوستن به کمپین 'به ریختن زباله نه بگوییم' تنها زباله ها را در سطل ها و مکان های تعبیه شده بیاندازیم و از ریختن زباله در طبیعت توسط دیگران جلوگیری کنیم.
وی گفت: برای جمع آوری پسماندها می توان به جای کیسه های پلاستیکی، از کیسه های برزنتی برای کاهش پسماند در تعطیلات و سفرها استفاده کرد.
وی افزود: همچنین در میهمانی ها و گردش ها، از به کار بردن بشقاب، لیوان و سایر ظروف یکبار مصرف خودداری شود.
7345/6108
**خبرنگار: سارا صالحی /** انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.