عمران خودآموز روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: محیط زیست بعنی محیط زندگی، محیط نفس کشیدن، محیطی که حیات ما در آن معنی پیدا می‌کند. وی ادامه داد: حفاظت از محیط زیست یعنی حفاظت از سلامت و امنیت جامعه و در دین مبین اسلام در کنار اهمیت به پاکیزکی به حفظ محیط زیست نیز اهمیت داده شده است.
وی با بیان اینکه عید یعنی نو شدن، پاکیزه شدن، متحول شدن و منقلب شدن افزود: ما این تغییر و تحول را از طبیعت دریافت می‌کنیم و باید برای حفظ آن تلاش کنیم.
خودآموز با اشاره به تشکیل کمپین نه به زباله تاکید کرد: این حرکت جریانی فرهنگی است که تحقق آن بسیار امیدوار کننده خواهد بود جریانی که می‌تواند به موضوعات مختلف اجتماعی تعمیم پیدا کند و رشد فرهنگی جامعه را به دنبال داشته باشد.
به گفته وی، نقش مردم و سازمان های مردم نهاد در نهادینه سازی این جریان فرهنگی بر کسی پوشیده نیست و دولت و شهرداری ها هم باید کمک‌ کار آنها باشند.
به گزارش ایرنا، به دلیل آنجه عدم فرهنگ سازی عنوان می شود طبیعت مناطق مختلف کشور بویژه در ایام تعطیلات نوروزی شاهد بی مهری مردم می شود که با ریختن زباله و پس ماندها چهره زیبای طبیعت، جنگل و عرصه های طبیعی را زشت و نازیبا می کنند.
حرکت های مردمی محلی در شهرها و روستاها تا پویش هایی مانند 'زباله پاداش جنگل نیست' و ' نه به ریختن زباله' که روزنامه ایران و خبرگزاری جمهوری اسلامی به منظور فرهنگ سازی حفظ محیط زیست و تلاش برای جلوگیری از تشدید آلاینده های زیست محیطی راه اندازی کرده اند، نشان از اهمیت موضوع و ضرورت آگاه شدن هموطنان دارد.
همچنین پویش 'من حامی طبیعت پاک هستم' که قرار است در روز طبیعت (سیزده بدر 96) 250 هزار کیسه زباله برای پاکسازی طبیعت در میان مردم توزیع شود، یکی دیگر از امیدهای حفظ طبیعت است.
در این میان، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در صفحات شخصی خود مسابقه ای را اعلام کرد و عنوان آن را 'سلفی در طبیعت؛ با زباله هایی که جمع کرده ایم' قرار داده است.
معصومه ابتکار در این باره نوشت: با کیسه خالی به دل طبیعت برویم، با کیسه زباله پر برگردیم...
در ایام نوروز، هر کجای ایران زباله دیدیم، جمع کنیم و پاکی را به دامان طبیعت بر گردانیم.
بیایم با طبیعت مهربان باشیم.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7171/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.