ربیع فلاح روز شنبه با پیوستن به ' پویش نه به ریختن زباله ' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ساری افزود : اگر آحاد جامعه نسبت به حفاظت از محیط زیست و طبیعت احساس مسئولیت داشته باشند ، حفاظت از سوی متولیان به راحتی انجام می شود.
نماینده عالی دولت در مازندران گفت : در شرایط فعلی این احساس مسئولیت و وظیقه نسبت به محیط زیست در جامعه کمرنگ است و ایجاد یویش نه به ریختن زباله و حمایت بزرگان از این پویش و همچنین تشکل های زیست محیطی می تواند باعث فرهنگ سازی شود.
فلاح افزود : در استان مازندران روزانه حدود سه هزار تن زباله تولید می شود و مردم ما می توانند با کاهش تولید زباله ، کمک بزرگی به طبیعت و حفاظت از محیط زیست داشته باشند.
وی ادامه داد : در دولت تدبیر و امید با نگاه حفاظت از محیط زیست به خصوص در مازندران برای رفع معضل پسماند حدود یک هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب شد و در اختیار شهرداری ها برای راه اندازی نیروگاه زباله سوز و توسعه واحدهای کمپوست قرار گرفت .
استاندار مازندران گفت : هم اکنون طرح ایجاد نیروگاه زباله سوز در شهر ساری مرکز استان و نوشهر در دست ساخت قرار دارد و بیشتر تجهیزات مورد نیاز از خارج کشور وارد شده است.
وی اضافه کرد : هم اکنون تعدادی از شهرهای استان از جمله شرق مازندران به کارخانه کمپوست زباله مجهز هستند و با افتتاح نیروگاه زباله سوز در ساری و نوشهر حدود یک سوم از زباله های استان فراوری خواهد شد.
مازندران سه میلیون و 280 هزار نفرجمعیت دارد که در 58 شهر و حدود سه هزار روستا سکونت دارند.
روزانه حدود سه هزار تن زباله در این خطه شمال کشور تولید می شود و این میزان در تعطیلات به خاطر حضور میلیونی مسافران و گردشگران تا چند برابر افزایش می یابد .
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.