به گزارش روز یکشنبه دفتر محمدرضا تابش، وی افزود: با افزایش کیفیت ، ارتقای رتبه و درجه‌بندی کالاهای ایرانی در چنین شرایطی محصول تولید داخلی ایران مورد استقبال کشورهای دیگر قرار می گیرد .

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: اصلاح ساختارها، تولید کالاهای با کیفیت و تعامل با دنیا با اولویت همسایگان نقش بسزایی در تحقق شعار جهش تولید دارد، باید بتوانیم با صادرات کالاهای خود ، مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز را از این کشورها وارد و به منابع حاصله از صادرات دسترسی داشته باشیم.

نماینده استان یزد در مجلس با بیان اینکه جوانان باهوش و با انگیزه ایران به شرط حمایت از آنها می‌توانند در بحث تولید، اشتغال و کارآفرینی نقش‌آفرینی کنند، ادامه داد: تمام این مسایل شدنی است ،امیدواریم با توجه به واقعیت ها و فراتر از شعارها محملی فراهم شود تا از ظرفیت‌های انسانی و مادی نهفته در دل این سرزمین استفاده کرد تا مردم امیدوار و راضی شوند.

تابش با اشاره به نقش کارگران برای تحقق شعار جهش تولید تاکید کرد: اکنون کشور با مشکلات بسیاری مواجه است و دولت هزینه‌های زیادی را باید با توجه به فشار تحریم‌ها، انتقال بسیار سخت و دشوار ارز، کاهش قیمت نفت و کرونا بپردازد و جای تشکر دارد که با این شرایط کشور را اداره می‌کند.

تابش به منزلت اجتماعی کارگران در اسلام  و تامین منابع حقوق آنها اشاره کرد و یادآور شد: به سفارش آیین اسلام، هنوز عرق کارگر خشک نشد حقوق او باید پرداخت شود،آیا توانسته‌ایم برپایه آموزه‌های

دینی با طبقه کارگر برخورد داشته باشیم؟

وی ادامه داد: در حالیکه حرف‌ها، سخنرانی‌ها و جهت‌گیری‌ها برای دفاع از حقوق کارگر بود، و دولت هم مشکلاتی دارد اما اگر موانع بخش خصوصی را رفع کند، آنها می‌توانند حقوق کارگران را به خوبی تامین کنند اما متاسفانه مداخله باعث شد کارفرما در بخش خصوصی و کارگران ناراحت باشند.

تابش در ادامه  از وجود برخی قراردادهای موقت با کارگران انتقاد کرد و یادآور شد: می‌توان با حمایت از کارآفرینان ، کارفرمایان و سرمایه‌گذاران مشکل را رفع کرد.

وی افزود: نمی‌توان جامعه طبقاتی را ایجاد کرد که عده‌ای در حال استفاده از نعمت های الهی باشند و کارگران هم در حاشیه شهرها به سختی زندگی کنند و این موضوع منطبق بر آموزه‌های دین اسلام و تحقق شعارهای ما نیست.

وی در ادامه اظهار کرد: دولت می‌تواند از ایده‌های فعالان جامعه کارگری و کارفرمایان استفاده و قوانین دست و پاگیر را ملغی کند، شورای هماهنگی سران قوا هم که شکل گرفته و می‌تواند به راحتی قوانین را اصلاح کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: تمامی کارگاه‌ها و کارخانه‌ها در همین شرایط در اردکان با رعایت موارد بهداشتی به کار خود ادامه دادند و افزون بر ۲۰ میلیارد تومان هم صنایع برای مقابله با کرونا کمک کردند.

به گفته تابش آن‌ها حتی حقوق خوبی به کارگران می‌پردازند و کالاهای خود را حداقل به ۲۰ کشور هم صادر می کنند زیرا در این شهرستان بستر هماهنگی، تعامل و رفع مشکلات حوزه کارگری و رفاقت میان کارفرما و کارگر فراهم است.

تابش با تاکید براینکه باید موانع تولید در شورای هماهنگی سران قوا رفع شود، اظهار کرد: برای تحقق شعار جهش تولید باید متناسب با شرایط امروز کشور تصمیماتی را اتخاذ کنیم تا سرمایه‌گذاران و کارآفرینان بتوانند بار مسوولیت سنگین را بر دوش بکشند و هم کارگران دلگرم و امیدوار، کار کنند.

هم اکنون حدود ۲۳ هزار نفر در ۲۵۰ واحد تولیدی و صنعتی بزرگ و کوچک اردکان فعالیت دارند  و  مرکز این شهرستان ۹۸ هزار نفری در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت چهار نماینده در مجلس دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.