هادی رجایی نیا ظهر امروز در جلسه پیشگیری و برخورد با جرائم و تخلفات انتخاباتی در جمع کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در قوچان افزود: مشارکت، رقابت، قانون مداری و امنیت ارکان اصلی برگزاری یک انتخابات است.
وی اضافه کرد: شعار انتخابات امسال "گام دوم انقلاب، قانون مداری، بی‌طرفی و انسجام ملی" است  و در شرایط فعلی کشور حضور مردم در انتخابات همچون دیگر مقاطع حساس می‌تواند بسیاری از توطئه‌های دشمنان نظام را خنثی کند. 
فرماندار قوچان تأکید کرد: باید برای داشتن رقابتی سالم هر شخصی داشته‌های خود را به دور از فضای کینه، کدورت، تخریب و تهمت برای مردم بازگو کند. 
 

اهمیت نظارت مستمر کاندیدا بر فضای حقیقی و مجازی 
رئیس دادگستری قوچان نیز در این جلسه گفت:باید کاندیداها نظارت مستمری بر این فضا داشته باشند و شایسته نیست به‌جای بیان توانمندی‌ها و شایستگی‌ها اهانت و بی‌احترامی در فضای حقیقی و مجازی صورت بگیرد.
حجت‌الاسلام ابوالفضل آذری افزود: یکی از وظایف دستگاه قضا پیشگیری از وقوع جرم است و ماده ۶۷ قانون انتخابات نیز ناظر به همین اصل است که اعلام می کند نامزدهای انتخاباتی مجاز به تبلیغ علیه کاندیداهایی دیگر نبوده و هتک حرمت آنها ممنوع است. 

اهمیت آموزش قوانین انتخابات توسط کاندیداهابه طرفدارانشان 
دادستان عمومی و انقلاب قوچان هم در این جلسه با اشاره به دخیل بودن چهار گروه کاندیداها و احزاب، مردم، مطبوعات و مجریان در برگزاری انتخاباتی سالم و حداکثری گفت: داوطلبان نقش اساسی در برگزاری انتخابات پرشور به عهده‌دارند و باید اقدامات و فعالیت‌های خود را بر اساس قانون انجام دهند.
حسین ولی دخت افزود: متأسفانه بغضی اوقات فضایی ایجاد می‌شود که تمام ارزش‌های دین و نظام زیر پا گذاشته‌ شده و طرفداران کاندیداها به‌گونه‌ای حرکت می‌کنند که عدالت، استقلال و جمهوریت زیر سؤال می‌رود .
وی بابیان اینکه برخی اوقات با تبلیغ قومیت‌گرایی و عدم توجه به منافع ملی برخی به دنبال ایجاد تفرقه هستند ادامه داد: کاندیدا باید در برخورد با دیگر رقیبان خود رعایت انصاف و ادب را بکند و به‌ جای برملا کردن عیوب، توانایی و امتیازات خود را بیان کند. 
دادستان عمومی و انقلاب قوچان برخی تخلفات همچون خرید و فروش آرا را بسیار آزاردهنده دانست و گفت: کاندیداها باید علاوه بر شفافیت مالی در هزینه‌های خود قوانین انتخابات را به هوادارانشان آموزش دهند و فضای رقابت را به فضای دوستانه و همدلی تبدیل کنند. 
۱۸ نفر از ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی را نمایندگان خراسان رضوی در خانه ملت تشکیل می‌دهند که از این میان حوزه انتخابیه قوچان و فاروج دارای یک کرسی در مجلس شورای اسلامی است. 
در این دوره از انتخابات در موعد قانونی ثبت‌نام ۳۷ نفر در این حوزه انتخابیه ثبت‌نام کردند که دو نفر توسط هیات اجرایی رد صلاحیت شدند و یک نفر نیز از حضور در عرصه انتخابات انصراف داده است. 
شهرستان ۱۸۰ هزارنفری قوچان در فاصله ۱۳۷ کیلومتری شمال غربی مشهد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.