مجتبی آغاز روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بابیان اینکه سطح زیرکشت این گیاه ١٠٠ هکتار است افزود: در حالیکه از هر هکتار باغستان های این گیاه ٢ تن گل‌تر برداشت می شود و در خاتم این عدد به چهار تن نیز می رسد.

آغاز تصریح کرد: با توجه به افزایش سطح زیرکشت در این شهرستان گلاب گیری به صورت سنتی در روستای کوشک انجام می‌شود و در آینده فراوری این محصول به مرحله صنعتی و اسانس گیری می رسد.

وی اضافه کرد: خاتم به دلیل تنوع آب و هوایی مستعد تولید انواع گل و گیاهان دارویی و کم آبخواه است و روستای «کوشک» به عنوان مزرعه نمونه کشت گل محمدی انتخاب شد.

وی اضافه کرد: گل محمدی به صورت قلمه و پاجوش از آذرماه تا پایان اسفندماه کشت می‌شود و از فروردین تا اردیبهشت ماه به صورت گلبرگ و غنچه برداشت می شود.

آغاز بیان کرد: این گیاه ١٢ سال گل می‌دهد و صرفه اقتصادی آن از سال سوم چشمگیر است،  و بعد از ١٢سال شاخه این گیاه به اندازه ٢٠ سانتی متر بریده و باغستان جدید احداث می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی خاتم اظهارداشت:گل محمدی گیاهی کم آبخواه است که نیاز آبی آن در هرمنطقه متفاوت است و در این شهرستان به پنج تا ۶ مرحله آبیاری نیاز دارد و اجرای آبیاری قطره‌ای در باغستان‌ها موجب بهره وری آب و افزایش تولید گل می‌شود.

آغاز با توجه به شعار جهش تولید در سال ۹۹ از سوی مقام معظم رهبری گفت: با توجه به سیاست‌های 

وزرات جهاد کشاورزی در راستای اصلاح الگوی کشت و افزایش سطح گیاهان دارویی کم آبخواه در دستور کار است این روند در شهرستان افزایش می‌یابد تا رونق تولید و درآمدزایی در حوزه کشاورزی را شاهد باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.