به گزارش ایرنا، امیر شاه آبادی روز سه شنبه در نشستی با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، با تأکید بر سیاست های توسعه محور دولت تدبیر و امید در بخش کشاورزی افزود: در حوزه کشاورزی شهرستان هرسین اقدام های خوبی در جهت تنوع، تعیین الگوی کشت و توسعه سیستم های آبیاری نوین صورت گرفته است.
فرماندار هرسین ضمن تأکید بر توسعه کشت های گلخانه ای به منظور همسویی با مدیریت منابع آب و افزایش بهره وری اظهار داشت: 2 واحد گلخانه ای تولید محصولات خارج از فصل و تولید نشاء سبزی و سیفی جات در شهرستان هرسین در دست احداث می باشد که در صورت اتمام پروژه علاوه بر اشتغالزایی در منطقه و تولید محصولات با کیفیت در سودآوری اقتصادی بسیار مؤثر خواهد بود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه نیز گفت: در آستانه سال زراعی جدید که از اول مهر ماه آغاز می شود برای کشت های پاییزه بذر و انواع کودهای شیمیایی مورد نیاز برای کشاورزان استان تدارک دیده شده و مراکز جهاد کشاورزی بصورت مستمر درعملیات کاشت نظارت خواهند داشت.
خسرو شهبازی تصریح کرد: برای تأمین سوخت تراکتور و ماشین آلات کشاورزی هماهنگی و پیش بینی لازم به عمل آمده و کاشت پاییزه با کمترین مشکل انجام خواهد شد.
بازدید از 25 هکتار باغ انجیر و گل محمدی، یک هکتار باغ انگور داربستی و 2 واحد گلخانه ای تولید محصولات خارج از فصل و تولید نشاء سبزی و سیفی جات از دیگر برنامه های این روز در شهرستان هرسین بود.
در جریان این بازدید رئیس اداره جهاد کشاورزی هرسین هم گفت: به منظور احداث گلخانه تولید نشاء، سبزی و سیفی جات واقع در روستای برناج یک میلیارد و 600 میلیون ریال تسهیلات با سود چهار درصد به این واحد پرداخت شده است.
سیروس نوروزی ادامه داد: در راستای احداث باغ انجیر و گل محمدی واقع در مزرعه قریل شهر هرسین نیز به ازای هر هکتار 75 میلیون ریال بصورت بلاعوض و 75 میلیارد ریال دیگر بعنوان تسهیلات به آنان پرداخت شده است.
نوروزی در ادامه سخنانش ضمن اشاره به برگزاری کلاس های مختلف آموزشی به منظور توسعه کشاورزی شهرستان و افزایش سطح مهارت کشاورزان، باغداران، دامداران و زنبورداران اظهار داشت: به همین منظور در سال گذشته و سالجاری بیش از 2 هزار نفر روز در کلاسهای آموزشی مراکز ترویج و خدمات جهاد کشاورزی شرکت کرده اند.
وی همچنین در خصوص ترویج مزایای کاشت انگور بصورت داربستی بیان داشت: به منظور ترویج کاشت انگور به روش داربستی در شهرستان هرسین برای باغداران کلاسهای آموزشی برگزار شده است.
وی در پایان تصریح کرد: برای کاشت هر هکتار انگور به روش داربستی 60 میلیون ریال بصورت بلاعوض پرداخت می شود.
شهرستان هرسین با جمعیتی افزون بر 78 هزار نفر در 44 کیلومتری جنوب شرق کرمانشاه واقع شده است.
8066/7447 خبرنگار: مجید رحمتی ** انتشار دهنده: علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.