به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی این سازمان ، سیدیحیی سادات اخوی با بیان مزایای پرورش ماهی سفید دریای خزر در آبهای شور استان گفت: با توجه به سابقه پرورش موفق ماهی سفید در استخرهای مجتمع آبزی پروری بافق در صورت تأمین بچه ماهی مورد نیاز، استان یزد پتانسیل تولید ماهی سفید دریای خزر را در آبهای شور و لب شور سایر شهرستان ها داراست.
وی درباره مزایای اجرای این طرح اظهار کرد: تولید بهترین پروتئین حیوانی با توجه به بازارپسندی گوشت ماهی سفید دریای خزر و نیز امکان پرورش توام این ماهی با سایر کپور ماهیان پرورشی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی با هدف افزایش بهره وری از منابع آبی استان از مزایای این طرح است.
مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان یزد تصریح کرد: در زمینه بهره برداری بهینه از منابع آبی شور استان که برای پرورش برخی ماهیان گرمابی مناسب نیست با جایگزینی گونه ماهی سفید، افزایش تولید و بازدهی اقتصادی قابل پیش بینی است.
در 2 سال گذشته به طور میانگین سالانه بیش از یک میلیون قطعه بچه ماهی در 450 باب استخر ذخیره آب کشاورزی در سطح هزار قطعه بچه ماهی قزل آلای رنگین کمان رهاسازی و پرورش داده شده است.
استان یزد دارای 6هزار و 600 منبع آبی برای پرورش ماهی شامل 2هزار و 630 رشته قنات، 3هزار و 638 چاه عمیق، نیمه عمیق و صنعتی ، 387 دهنه چشمه و هزار و 950باب استخر تنظیمی است.
1968/ 6197 دریافت کننده: حمودرضا رحمانی**انتشار: فلاح
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.