مدیر جهاد کشاورزی باخرز روز جمعه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا افزود: تعهد این شهرستان در سال زراعی جاری نسبت به احیا و اصلاح باغهای باخرز ۴۰ هکتار اعلام شده است که با استقبال خوب کشاورزان این منطقه این سطح به ۲۰۰ هکتار رسیده است.

محمد دوستخواه احمدی افزود: بهداشت کف باغ، هرس زمستانه، شخم و یخ آب زمستانه، مبارزه با آفات و بیماری ها از جمله اقداماتی است که در باغ‌های شهرستان باخرز انجام شده است.

وی اظهار کرد: امسال و همزمان با طرح اصلاح باغهای مستعد شهرستان، دو درصد از باغستان های این شهرستان حذف شد.

مدیر جهاد کشاورزی باخرز به مبارزه با آفات و بیماری ها در باغهای این شهرستان اشاره کرد و گفت: در سال زراعی جاری در سطح ۹۳۵ هکتار از باغهای باخرز مبارزه با آفات و بیماری ها انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی باخرز افزود: در حال حاضر این شهرستان افزون بر ۸۱۵ هکتار باغ دارد که  ۶۰۴ هکتار آن باغ بارور و ۲۱۱ هکتار آن باغ غیر بارور است و در حال حاضر فقط ۲۳۰ هکتار از این سطح بیمه است.

دوستخواه احمدی ادامه داد: کشاورزان این منطقه با توجه به کمبود منابع آبی به سمت کشت محصولات کم آب طلب همچون گیاهان دارویی، گل محمدی، زرشک و عناب گام برداشته اند.

۸۴ درصد جمعیت شهرستان باخرز به کشاورزی و دامپروری مشغول هستند و این شهرستان با در اختیار داشتن بیش از چهار هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی زراعی و افزون بر پنج هزار هکتار باغ، هشت هزار بهره بردار در حوزه کشاورزی دارد.

شهرستان ۵۸ هزار نفری باخرز در ۲۲۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.