مدیر جهاد کشاورزی تایباد روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در سال زراعی جاری میانگین تولید متوسط این محصول در اراضی مستعد شهرستان در هر هکتار به بیش از ۵۰ تن می‌رسد.
محمد میری با بیان اینکه ۲۰ درصد مزارع ذرت علوفه‌ای در این شهرستان به روش‌های نوین آبیاری کشت می‌شود افزود: در سال جاری در راستای حمایت از کشاورزان این محصول بیش از هفت هزار تن انواع کودهای شیمیایی بین کشاورزان ذرت کار این منطقه توزیع شد.
وی اظهار داشت: تولید ذرت علوفه‌ای در تایباد افزون بر هفت هزار خانوار بهره‌بردار دارد که ۷۰ درصد مزارع این محصول در اراضی دشت کرات و ۳۰ درصد دیگر در منطقه و مزارع کشاورزی روستای خیرآباد از توابع بخش میان ولایت کشت می‌شود.

وی گفت: ظرفیت کشت و تولید این محصول در تایباد شرایط ویژه‌ای دارد و پیش بینی می‌شود برداشت آن در این شهرستان ۲۰ درصد افزایش یابد.
میری افزود: بیش از ۹۵ درصد ذرت تولید شده در تایباد به شهرستان‌های مشهد، گناباد و نیشابور ارسال می‌شود.
وی اظهار داشت: کشاورزان باید قبل از سرمای پاییزه محصول خود را برداشت کنند در غیر این صورت با کاهش کمی و کیفی محصول دچار ضرر و زیان می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: ۸۰ درصد بذور مصرفی در مزارع ذرت این شهرستان از تولیدات داخلی است و هرسال برداشت این محصول از اواسط مهرماه آغاز و تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

شهرستان تایباد با ۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی هفت هزار بهره بردار در این بخش دارد و سالانه ۳۰ نوع محصول زراعی و ۲۵ نوع محصول باغی در این شهرستان تولید می شود.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.